Allah tarih boyunca insanlarla vahiy yoluyla iletişim içerisinde olmuştur. Bu iletişim sürecinde her topluluğa kendi içlerinden peygamberler seçilerek kendi lisanlarıyla hitapta bulunulmuştur. Yani ilâhî hitap, muhatap toplumun mevcut dil düzlemi üzerinde onun kalıplarıyla şekillenmiştir. Lisan, hem toplumların sahip oldukları kültürün taşıyıcısıdır, hem de toplumda iletişimi mümkün kılan araçtır. Mutezilî düşünce geleneğinde bu husus, muvâdaa (uzlaşım) kavramıyla ifade edilmiştir. Muvâdaa bir toplumun iletişim aracı olarak bir dil düzlemi üzerinde varlıklar hakkındaki uzlaşıyı ifade eder. Mutezileye göre, bu dilsel zemin, ilâhî mesajın muhataplara sağlıklı bir şekilde iletilmesi ve onlar tarafından doğru olarak anlaşılması için ön şart olmaktadır. Nüzulünden itibaren ilâhî kelam Kur’an’ın anlaşılması konusu Müslümanların gündeminden hiçbir zaman düşmemiştir. İslami ilimlerin ve düşünce ekollerinin oluşum ve gelişim süreciyle, Allah’ın kelamını anlama süreci daha sistematik hale gelmiştir. Bu çalışmada, Mutezilî düşünce geleneğine mensup bir alim olan Kādī Abdülcebbâr’ın düşüncesinde, ilahi hitabın anlaşılması konusu, Kur’an’ın mahiyeti, Allah’ın hitabı ve kelamı, muvâdaa, hitabın anlaşılmasını sağlayacak beyân konularının tahlili yapılacaktır. Bu noktada, Kādī’nın düşünce sistemindeki bütünlük dikkate alınarak sağlıklı neticelere ulaşılmaya çalışılacaktır.
God has been communicating with people through the revelation throughout the history. In this communication process, every community has been chosen by the prophets of their own languages. This is the language of the people of the world, and the language of the people of the world is the language of the world. Lisan is both the carrier of the culture that communities possess, and the means that enables communication in society. This is the meaning of the Qur’an, and the meaning of the Qur’an is the meaning of the Qur’an. Muvâda represents the consensus on assets on a language level as a means of communication of a society. According to Mutezile, this linguistic ground is the priority for the healthy transmission of the divine message to the interlocutors and their correct understanding. The Qur’an has never been revealed in the Qur’an, but has never been revealed in the Quran. The process of formation and development of Islamic sciences and thought ecoles, the process of understanding the word of God has become more systematic. In this study, a scientist belonging to the Mutezilî thought tradition, Kādī Abdülcebbâr's thought, the subject of the understanding of the divine speech, the meaning of the Qur'an, the speech of Allah and the word, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, the speech, At this point, the integrity of Kādī's thinking system will be taken into account to try to
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|