Fârâbî (ö. 339/950) ve İbn Sînâ (ö. 428/1037) gibi iki önemli filozof arasındaki devirde yaşamış olan Muhammed b. Yûsuf el-Âmirî (ö. 381/992), Horasan ve Mâverâünnehir gibi İslam dünyasının iki önemli bölgesinde yetişmiştir. Kendisinin birçok eseri bulunmakla birlikte, günümüze ulaşan eserleri çok azdır. Bu araştırmada bunlardan özellikle el-İʿlâm bi-menâkıbi’l-İslâm isimli eseri göz önünde bulundurulacak olup, onun hadis ilmine ve hadis âlimlerine bakış açısı gösterilecektir. O bu eserinde öncelikli olarak ilim ve ilimlerin tasnifi konusu ele almış ve bu çerçevede hadis ilmine de değinmiştir. Müslüman filozofların eserleri ile ilgili çalışmalar günümüzde epey bir yekün teşkil etmekle birlikte onların özel olarak hadis ve hadis âlimlerine bakış açısını yansıtanlar azdır. Bu açıdan bakıldığında dinî ilimlerin felsefî ilimlerden üstün olduğunu savunan Âmirî'nin, dinî ilimlerinbaşında da hadis ilmine yer vermesi ayrı bir öneme sahip bulunmaktadır. Her ne kadar ondan önce de bazı filozoflar tarafından ilimler hakkında farklı sınıflardırmalar yapılsa da, hadis ilmi ile ilgili olarak onun kadar açıklama yapan bulunmamaktır. Araştırmamızda Âmirî'nin hadis ilmi ve ilimler tasnifindeki yeri gibi konularda yapmış olduğu açıklamalar ortaya konulmuş ve onun özellikle dinî ilimlerin kendi arasındaki bütünlüğü üzerine yaptığı vurgu ortaya çıkarılmıştır.
And it is (of) 339/950 and Ibn Sîna. 428/1037) was a philosopher who lived in the transition between two important philosophers, such as Muhammad b. Yusuf al-Amiri. 381/992), he grew up in two important areas of the Islamic world, such as Horasan and Mâverâünnehir. Though many of his works have been found, the works that have reached today are very few. In this study, it will be taken into account the work of Al-Islam, the name of Al-Islam, and the perspective of his hadith and hadith will be shown. In this work he first addressed the subject of knowledge and knowledge, and in this frame he also referred to the hadith. The work of Muslim philosophers today is a lot of joke, but there are few who reflect their particular perspective on the hadith and hadith allies. In this regard, it is important that the religious scientists who claim that religious sciences are superior to the philosophical sciences, in the religious sciences, there is a distinct importance to place the hadith sciences. Although some philosophers have previously made different classmates about the sciences, there is no such explanation as the hadith sciences. Our research has revealed the explanations that Amiri has made on topics such as the place of the hadith and the knowledge of the field and the emphasis on the integrity of religious sciences among themselves has been revealed.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|