Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 37
 İndirme 6
Bir Nazîre Mecmuâsı Olarak Âmid-i Sevdâ’da Gülzâr-ı Nezâir’in Macerası
2020
Dergi:  
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

XIX. yüzyılın ikinci yarısı itibariyle eski gücünü kaybetmeye başlayan klâsik Türk edebiyatı, çeşitli çevrelerde gelişen edebî muhitlerde varlığını sürdürmüştür. İbnülemin Mahmud Kemal (1871-1957) ve Ali Emîrî (1857-1924) bu devrin öne çıkan isimlerindendir. İbnülemin yaptığı konak sohbetlerinde, Ali Emîrî çıkardığı dergilerde ve Diyarbakır Kıraathanesi’ndeki buluşmalarında edebî muhit oluşturmuşlardır. Ali Emîrî’nin çıkardığı dergiler, bu dönemde şairler arasında tartışma konusu olan eski-yeni şiir taraftarlığı vb. edebî konular ya da şahsî meselelerle ilgili polemiklere yer vermesi açısından önemlidir. Ayrıca bu dergiler, edebiyatın icra edildiği yeni bir ortam olarak edebiyat mahfeli olmuştur. Klâsik şiir geleneğini devam ettiren şairlerin nazîrelerini yayımlamasıyla da nazîre mecmuası işlevini yerine getirmiştir. Bu çalışmada, İbnülemin ve Ali Emîrî arasında cereyan eden tartışmalar ve bunların sebepleri ile tartışma konularından biri olan Gülzâr-ı Nezâir’ın Âmid-i Sevdâ’da yayımlanma sürecinde yaşananlar ortaya konulacaktır. Âmid-i Sevdâ’nın döneminin nazîre mecmuası olma işlevi tespit edilecektir. Gülzâr-ı Nezâir’deki şiirlerden önce dîvânlarda yer alan aynı redifli 6 gazel ile Ali Emîrî’nin, Âmid-i Sevdâ adlı gazete yayımlanırken eklediği 4 nazîre tematik incelemeye tabi tutulacaktır.

Anahtar Kelimeler:

As A Righteous Man, The Righteous Man, The Righteous Man, The Righteous Man.
2020
Yazar:  
Özet:

The XIX. From the second half of the century, the classical Turkish literature, which began to lose its old power, has continued to exist in the literary architectures that develop in various environments. Mahmoud Kemal (1871-1957) and Ali Emiri (1857-1924) are among the most prominent names of this era. In the words of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him), the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: The magazines published by Ali Emîrî, the old-new poetry, which is the subject of discussion among the poets during this period, etc. It is important to place disputes regarding literary or personal issues. Also, these magazines have become literary as a new environment where literature is performed. The classical poetry tradition continued with the publication of the poems of the Nazires, and the mission of the Nazires was fulfilled. In this study, the discussions that occur between the Ibn al-Umar and Ali Emîrî and the reasons of them and the subjects of the discussion will be revealed in the process of the publication of the Amid-i Sevdâ, which is one of the reasons and the subjects of them. It will be the time of the worship of the worship. The same redirected 6 gazels in the dîvans before the poems in Gülzâr-i Nezâir will be subject to the thematic examination that Ali Emîrî adds when published in the newspaper Amid-i Sevdâ.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 478
Atıf : 4.710
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini