Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 31
 İndirme 2
The Effectiveness Of Board Game Towards Soft Skills Development For Higher Education
2020
Dergi:  
İlköğretim Online
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to present a board game design which are based on the hotel management concepts, and assess its effectiveness towards soft skills development for higher education. Soft skills play a major role during social interaction in the society as well as maintaining a successful career. 5-ST☆R: The Hotel Management Game was proposed as a platform to develop soft skills among students in higher learning as to implement game-based learning and simulation-based learning for post-learning activity. A quasi-experimental research design was used as to measure the effectiveness of the board game in the development of soft skills. A sample of 64 students were being selected and assigned into two groups, one of which used the board game (Experimental, n = 32), while the other are the non-gaming (Control, n = 32). A questionnaire was used in the pre-test and post-test phase. During the intervention session, students were being observed and their scores and objectives achieved for each game session were recorded. Data analysis from the study support that the use of board game was effective in the development of the respondents� soft skills. The results from the study recommend that within the higher learning environment, the use of board game can be exploited as an effective post-learning activity as the students also may be able to discover the knowledge on its own in a non-threatening environment.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








İlköğretim Online

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 6.985
Atıf : 19.717
2023 Impact/Etki : 0.025
İlköğretim Online