Giriş: Bu makale, tarihsel kronoloji dikkate alınarak Türk Sinemasında tespit edilen “din adamı” karakterlerini değerlendirmektedir. Araştırmanın temel bulguları içerisinde din adamı karakteri bulunan film örneklerinden elde edilmiştir. Çalışmanın veriler açısından sonuçlarına bakıldığında Türk Sinemasında din adamı karakterinin üç farklı dönemde üç farklı yaklaşımla değerlendirebileceği anlaşılmaktadır. Bu üç farklı yaklaşımın “dışlanmış din adamı”, “daraltılmış din adamı” ve “kabullenilmiş din adamı” şeklinde olduğu kabul edilmiştir. Özellikle 2000’li yıllar Türk Sinema örneklerinin farklı din adamı tipolojisinin oluşturulmasına imkan verdiği tespit edilmiştir. Buna göre 2000’li yıllar Türk Sinemasında “yobaz imam”, “geleneksel imam” ve “modern imam” olarak üç farklı tipoloji geliştirilmiştir. Gereç ve Yöntemler: Sonuç: Tartışma:
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|