Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 19
 İndirme 7
Resm-i Mushafın İ‘câzı Meselesi
2022
Dergi:  
Kafkas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Kur’ân âyetleri ilk olarak bizzat Hz. Peygamber’in direktifiyle (s.a.v.) çeşitli yazı malzemeleriyle vahiy katipleri aracılığıyla yazıya geçirilmiştir. Derli toplu ve bir kitap şeklinde yazılmayan bu âyetler daha sonra Hz. Ebû Bekir tarafından âyetlerin kaybolmasını önlemek amacıyla toplanmış ve bir kitap haline getirilmiştir. Hz. Osmân ise Hz. Ebû Bekir’in kitap haline getirdiği Kur’ân’ı çoğaltmıştır. Hz. Osmân’ın çoğalttığı mushaflar öteden beri yazı özellikleri açısından tartışma konusu olmuştur. Söz konusu tartışmaların tarihi eskilere dayanmaktadır. Bu çerçevede, mushafın imla özelliklerinin nereden geldiği, kelimelerin yazılış şeklinin Hz. Peygamber emri ve onayıyla olmak kaydıyla tevkîfî olup olmadığı, Kur’ân kelimelerinin doğru yazılıp yazılmadığı, Kur’ân’ın yazıldığı bu yazı şekline uymanın hükmü ve Kur’ân’ın başka yazı şekilleriyle yazılıp yazılmayacağı gibi meseleler ilmî tartışmalara konu olmuştur. Konuyla ilgili eserler kaleme alınmış, reddiyeler yazılmış ve çeşitli görüşler öne sürülmüştür. Bu tartışmaların ana nedeni hem Kur’ân âyetlerinin doğru bir şekilde muhafazası hem de kırâat farklılıklarının sonraki nesillere aktarılma çabasıdır. Bundan dolayı konu önem arz etmektedir. Kur’ân âyetlerinin doğru bir şekilde muhafaza edilmesi için âyetler ilk başlarda çeşitli yazı malzemelerine yazılmış, bu yazıların kaybolmasından endişelenerek Hz. Ebû Bekir tarafından toplanmış daha sonra okuyuş ihtilafları nedeniyle Hz. Osmân bu yazılardan istifade ederek istinsah çalışmalarını başlatmıştır. Uzun süre devam eden çalışmalar neticesinde istinsah edilen nüshalar farklı bölgelere gönderilmiştir. Tabiîn döneminde ise Kur’ân harfleri noktalama ve harekeleme işleminden geçmiştir. Sonraki dönemlerde ise Kur’ân’a vakf, hizb ve cüz işaretleri gibi birçok işaret konulmuştur. Bütün bu çalışmaların gayesi Kur’ân’ın insanlar tarafından düzgün ve hatasız bir şekilde okunmasıdır. İlk dönemlerde Kur’ân kelimelerinin yazıldığı şeklin birtakım sırlar ve işaretler içerdiğiyle ilgili herhangi bir kanıta rastlanmamaktadır. Geç dönemlerde ise Merrâküşî gibi bazı kişiler Kur’ân kelimelerinin değişik yazı özelliklerinin işaret ettiği dil ve kırâat anlamları üzerinde durmuştur. Son zamanlarda ise mushafların yazı biçiminin i‘câz yönünün olup olmadığı tartışması ivme kazanmıştır. Bu tartışmalar daha çok Kur’ân kelimelerinin yazı şeklinde birtakım sırlar ve mucizeler olduğu iddiası etrafında toplanmaktadır. Kur’ân yazısının tevkîfî olduğu savından yola çıkarak şekillenen bu görüşün öncüleri eserlerinde iddialarını desteklemek için çeşitli deliller öne sürmüştür. Bu iddialara göre yazı kurallarına aykırı bir şekilde yazılan bazı Kur’ân kelimelerinin işaret ettiği özel anlam ve sırlar bulunmaktadır. Söz konusu kelimelerdeki farklılık onların eksik veya fazla yazıldığı anlamına gelmez bilakis bu yazı şeklinin işaret ettiği birtakım anlamlar vardır ve bu anlamlara ulaşmak da herkesin yapabileceği bir şey değildir. Daha çok sofistik bir yaklaşımla şekillenen bu görüşlere cevaplar verilmeye çalışılmıştır. Biz bu çalışmamızda yaşanılan tartışmalar bağlamında Hz. Osmân’ın yazdırdığı mushafların yazı biçimi ve bu yazı biçiminin mucizevî bir yönünün olup olmadığı hususu üzerinde durmaya çalışacağız. Öncelikle eski ve yeni kaynakları tarayıp konu hakkında literatür çalışması yapacağız. Her görüş sahibinin görüşünü açık ve objektif bir şekilde mümkün olduğunca kendi eserinden ele almaya, titizlikle okuyucuya sunmaya özen göstereceğiz. Hem iddialarla ilgili hem de reddiye mahiyetindeki delillerini inceleyip bir sonuca varmak için gayret sarf edeceğiz.

Anahtar Kelimeler:

By Mushafin İ'câzi Meselesi
2022
Yazar:  
Özet:

The first verse of the Qur’an was revealed. According to the Prophet (s.a.v.) It has been written through various scripts and scripts. These are the signs that are not written in the form of a collective and a book. The Book of the Qur’an was revealed and the Book of the Qur’an was revealed and the Book of the Qur’an was revealed. by Hz. And he is HZ. The Qur’an is the Qur’an which the Qur’an has made the Book. by Hz. Those who have been in the midst of the Qur’an have been in the midst of the Qur’an and have been in the midst of the Quran. These discussions are based on historical history. In this framework, where the imla characteristics of the mushaf come from, the form of writing of the words Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said that the Qur’an was written in the words of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and that the Qur’an was written in the words of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and that the Qur’an was written in the words of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and that the Qur’an was written in the words of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). The works on the subject have been penetrated, rejection has been written and various views have been presented. The main reason for these discussions is both the proper preservation of the Qur’an verses and the attempt to transfer the differences of the crater to the next generations. This is why the matter is important. The first verse of the Qur’an was written in the first verse of the Qur’an, and the first verse of the Qur’an was written in the first verse of the Qur’an, and the first verse of the Qur’an was written in the first verse of the Qur’an. He was brought together by Abû Bekir after reading disputes. He began his work with these writings. Due to the long-lasting work, the nuts were sent to different areas. The Qur’an was revealed in the Qur’an and the Qur’an was revealed in the Qur’an and the Qur’an. In the subsequent period, there were many signs to the Qur’an, such as foundation, sides, and cuts. The purpose of all these works is to read the Qur’an by people properly and without mistakes. In the early days of the Qur’an, the form in which the words of the Qur’an were written contains a number of secrets and signs. In the late period, some people, like Merrâkîî, stood on the words of the Qur’an on the different characteristics of the language and the meaning of the Qur’an. In recent times, the discourse of whether the form of the writings is the direction of the jâzâz has gained an impulse. These discussions are more gathered around the claim that the words of the Qur’an are some secrets and miracles in the form of writing. The Qur’an is the first verse of the Qur’an, and the Qur’an is the first verse of the Qur’an, and the Qur’an is the first verse of the Qur’an. These claims have special meaning and secrets that some of the Qur’an words which are written in violation of the rules of writing. The difference in these words does not mean that they are missing or too written, but there are a number of meanings that this form of writing indicates, and to reach these meanings is not something everyone can do. These opinions were tried to be answered with a more sophisticated approach. In the context of the discussions that we have experienced in this work. We will try to stand on the form of the Mushaf's writing and whether this form of writing has a miraculous aspect. First, we will explore the old and new sources and study literature on the subject. We will take care to address the opinion of each viewholder in a clear and objective manner as possible from his own work, to present it to the reader with accuracy. We will look at both the claims and the evidence of the refusal and try to get a conclusion.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Kafkas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 213
Atıf : 175
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini