Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 52
 İndirme 6
السردية في شعر محمود درويش لماذا تركت الحصاف وحيدا أنموذجا
2014
Dergi:  
Harran İlahiyat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Mahmud Darwish was able to mix lyrics with narratives after the convergence of each of dramatic, lyric and narrative poetry especially when literary genres began to quote each other‘s various techniques. This resulted in Darwish‘s complex poetic forms that combine both subjective and objective poetry. Such combination was obvious in his latest collections of poems in the mid eighties when his poems began transformation from direct revolutionary lyric form into a semi prose state with a patent dramatic trend. This study will analyse one of Darwish‘s late poem ―Why Did You Leave the Horse Alone‖ in order to examine one of the techniques which formed a phenomena in Darwish‘s late production—the narrative. However, Darwish‘s poetry was not only narrative, but also it was addressed by various techniques merged together in a formation of modern text which integrates most of the modern poetry techniques combing disguise, irony, drama, conversation, etc. This was divided into: Terminology and criticism of: Modern poetry and narration ―Abadu al-Sabbar‖ narrative literature Dramatical conversation and its relation to Sabbar narrative literature Character building Conclusion Addressing any kind of poetry would be biased to the common poetic experience in forming poetic texts

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Harran İlahiyat Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 425
Atıf : 641
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini