İşiilm'ın getirdiği evrensel ilkelerden birisi, belki de en önemlisi tevhld inancıdır. Tevhid, Allah'tan. başka ilah ve rab tanımamak, ·sadece ona kulluk etmektir. Böylesi bir inancı benimseyen insanın, Allah'tan başka kendi üzerinde bir varlık tanıması, onun karşısında eğilip, zilleti kabullenmesi mümkün değQdir. İnsanın, sadece kendisini yaratan karşısında sorumluluk hissetmesi, ke~i~irum. özgürlüğü demektir. Kur'an, insanların temel hak ve hürriyetleri konusun~ hlçı:i.fr , kısıtlama getirmemiştiL Aksine başkalarının hürriyetini zedelememek şarovla ht';t. · • ··insanın fikrini açıklamasını temel ilke olarak kabul etmiştir. Kur'an hiç!?:, emir -te talimatı insanlara baskı ile, peşin hüküm/önyargı ile, düşünmeksizin. i)eyifi yıkayarak kabul ettirmek istemez. Zaten özgürce düşüQmenin şartlafından :biri d~ hiçbir peşin fikrin benimsenmemiş olmasıdır. Allah'ı tanımayan veya ona,~rf(k koşanlara yasak koyma ve baskı kurma yerine, onları özgürce dQ§ünmeye çqğir;gia metodunu seçmiştir
one of the universal principles that the work brought039 is perhaps the most important tevhld belief that tevhid allah039tan does not recognize other toh and rab · only it is to give him such a belief that the person who adopts allah039tan is able to recognize a presence in his face and agree to the buzzer is worth noting that the man is not only to feel responsibility in the face of creating himself, but rather than the fact that the fundamental rights and injustices of the people do not want to think of the idea of the hlçıifrifying restriction of others, except for the fact that it is not given to be able to be able to be able to be able to control of the truth of the truth of the truth of the truth of the truth, or to control of the truth
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|