Edebî türlerden biri olan öykü, diğer türler gibi belirli özellikler taşır. Bu belirliliği aşmak, eserlerin özgünleşmesinde ilk şartlardan sayılabilir. Yazarın bakış açısı ve yaklaşımıyla şekillenen öykü, yine yazar tarafından sıradan ya da orijinal bir nitelik kazanır. Türk öykücülüğünde nice özgün eser arasından sıyrılıp yeni bir öykü dünyası kurmak için yazarların yeni bir arayışa girmeleri gerekir. Yenilikçi bir arayış içinde eser veren yazarlardan biri de Faruk Duman'dır. 1990 sonrası Türk öykücülüğünde öne çıkan isimlerden biri olan yazar, öykülerinde yeni'yi deneyimlemek ister. Duman, yenilikçi arayışlarını “Sencer ile Yusufçuk” adlı öyküsünde üst düzeye çıkarır. Bu makale, “Sencer ile Yusufçuk” öyküsünde yazarın yenilikçi arayışlarının hangi noktalarda yoğunlaştığını tespit etmek amacını taşır. Bu tespitler, metne bağlı kalınarak ve metinden alıntılar yapılarak desteklenmiştir. Yazarın daha çok biçimsel arayışını ve anlatım tarzını, dil kullanımında; metnin biçiminde; gerçek-hayaldüş denkleminin iç içeliğinde görmek mümkündür. Öyküde dilin, üslubun ve biçimsel deneylerin inşası, öykünün hem kahramanı hem anlatıcısı olan çocuğun bilinç düzeyiyle de gerçekleşir. Biçim bağlamında deneysel bir çıkış olarak değerlendirilebilecek öykü, Faruk Duman'ın edebiyat sahasındaki orijinalliğinin de bir ifadesidir.
The story, which is one of the literary species, carries specific characteristics like other species. Overcoming this certainty can be considered the first conditions in the originalization of the works. The story, shaped by the author’s point of view and approach, is again obtained by the author a normal or original attitude. In the Turkish story, the writers need to go into a new search to separate from many original works and create a new story world. One of the writers who work in an innovative search is Faruk Duman. The writer, one of the names outstanding in the Turkish story after 1990, wants to experience the new in his stories. Duman highlights his innovative aspirations in his story "Sencer and Yusufçuk". This article aims to identify where the writer's innovative aspirations are focused in the story "Sencer and Yusufçuk". These findings have been supported by being linked to the text and by making quotes from the text. It is possible to see the writer’s more formal search and style of narrative, in the use of language; in the form of text; in the interior of the real-imaginary equation. The construction of language, style and formal experiments in the story occurs at the level of consciousness of the child, both the hero and the narrative of the story. The story that can be considered a experimental outcome in the context of the form is also an expression of Faruk Duman's originality in the literary field.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|