Görsel kültür kavramı, günümüz dinamik kültürünü çok anlamlı yansıtması açısından geniş bir biçimde kabul görmektedir. Kavram ile ilgili teorik ve pratik yaklaşımlar postmodern dünyada edebiyattan sanata, fotoğraftan reklama, sinemadan müziğe kadar pek çok kültürel ifade ile hissedilebilmektedir. Bu çalışmayla görsel kültürün kitle kültürü üzerindeki etkilerine dikkat çekilmeye çalışılmıştır. Çalışma bu düşünceyi temellendirmek için görsel kültürde imgenin hakimiyeti, düşünce biçimleri, postmodernizmin görsel kültürdeki yansımaları ve anlam üretimi üzerine ilerlemiştir. Çeşitli kültürel yaklaşımların temel dayanakları üzerinden kültür dinamikleri ve dönüşümleri ele alınmıştır. Tüketim kültürü veya postmodern kültür bileşenleri ortaya konulmuş, günümüz bireylerinin bir tüketici olarak inşası bu bileşenlerle birlikte değerlendirilmiştir.
Bununla beraber tüketim kültürü ve görsel kültür arasındaki ilişkiye dikkat çekilmiş, görsel kültürden ilham alarak tüketim kültürünü ve postmodernizmi besleyen reklamın aracılık rolü üzerinde durulmuştur. Günümüz postmodern toplumunda bireylerin tüketim biçimleri ve tüketim nesneleri üzerinden görsel kültürün bir parçası olmasına, ‘meta’nın görsel kültürün gücünü ve cazibesini somutlaştırmasına taşıyıcılık işleviyle reklam kavramsal düzeyde ele alınmıştır. Çalışma tüketim kültürü ve görsel kültür arasındaki etkileşimde kritik bir aracılık rolü üstlenmesi bakımından sosyal medya ve reklamın birey için gösterge değerine vurgu yapması ve tüketim kültürünün inşasında bu değerlerinin bir arada nasıl çalıştığına dair bir bakış açısı geliştirmesi bakımından yenilikçi bir çalışmadır.
Görsel kültür kavramı, günümüz dinamik kültürünü çok anlamlı yansıtması açısından geniş bir biçimde kabul görmektedir. Kavram ile ilgili teorik ve pratik yaklaşımlar postmodern dünyada edebiyattan sanata, fotoğraftan reklama, sinemadan müziğe kadar pek çok kültürel ifade ile hissedilebilmektedir. Bu çalışmayla görsel kültürün kitle kültürü üzerindeki etkilerine dikkat çekilmeye çalışılmıştır. Çalışma bu düşünceyi temellendirmek için görsel kültürde imgenin hakimiyeti, düşünce biçimleri, postmodernizmin görsel kültürdeki yansımaları ve anlam üretimi üzerine ilerlemiştir. Çeşitli kültürel yaklaşımların temel dayanakları üzerinden kültür dinamikleri ve dönüşümleri ele alınmıştır. Tüketim kültürü veya postmodern kültür bileşenleri ortaya konulmuş, günümüz bireylerinin bir tüketici olarak inşası bu bileşenlerle birlikte değerlendirilmiştir.
Bununla beraber tüketim kültürü ve görsel kültür arasındaki ilişkiye dikkat çekilmiş, görsel kültürden ilham alarak tüketim kültürünü ve postmodernizmi besleyen reklamın aracılık rolü üzerinde durulmuştur. Günümüz postmodern toplumunda bireylerin tüketim biçimleri ve tüketim nesneleri üzerinden görsel kültürün bir parçası olmasına, ‘meta’nın görsel kültürün gücünü ve cazibesini somutlaştırmasına taşıyıcılık işleviyle reklam kavramsal düzeyde ele alınmıştır. Çalışma tüketim kültürü ve görsel kültür arasındaki etkileşimde kritik bir aracılık rolü üstlenmesi bakımından sosyal medya ve reklamın birey için gösterge değerine vurgu yapması ve tüketim kültürünün inşasında bu değerlerinin bir arada nasıl çalıştığına dair bir bakış açısı geliştirmesi bakımından yenilikçi bir çalışmadır.
The concept of visual culture is widely accepted in terms of its multi-significant reflection of today’s dynamic culture. The theoretical and practical approaches to the concept can be felt in the postmodern world with many cultural expressions from literature to art, from photography to advertising, from cinema to music. This study has been aimed at attracting attention to the effects of visual culture on the mass culture. The study has progressed on the domination of the image in visual culture, the forms of thought, the reflections of postmodernism in visual culture and the production of meaning. Cultural dynamics and transformations have been addressed through the fundamental foundations of various cultural approaches. The consumption culture or postmodern cultural components have been revealed, the construction of today’s individuals as a consumer has been evaluated along with these components.
However, the relationship between consumption culture and visual culture was attracted, and the role of mediation of advertising that feeds consumption culture and postmodernism was focused on the inspiration from visual culture. In today's postmodern society, the fact that individuals are part of visual culture through consumption forms and consumption objects, the "meta"'s force and attraction of visual culture is addressed on a conceptual level with the advertising function of transportation. Study is an innovative study in terms of taking a critical mediation role in the interaction between consumer culture and visual culture, social media and advertising emphasize the indicative value for the individual and develop a view of how these values work together in the construction of consumer culture.
Alan : Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|