Masallar, içinde rasyonel unsurlar barındıran irrasyonel anlatılardır. Masallar, yaşamdan kopuk olmayan bilakis yaşamla iç içe metinlerdir, çünkü masallar, insanı insana anlatmaktadır. İnsanın varoluşunun sorgulandığı Varoluşçuluk akımında ise, varoluş bireyseldir; bir başka ifadeyle özneldir ve insan tüm yönleriyle ele alınır. Varoluşçuluk, fikirlerine somutluk kazandırabilmek için edeb? türlerden yararlanmıştır. Çeşitli edeb? eserlerde bu soyut düşünceler, tipler vasıtasıyla hayat bulmuş, kurgulanmış, gündelik yaşamın içine girmiştir. Bu manada Varoluşçuluk, “insan” temelli bir felsefi akım olması sebebiyle, gündelik yaşama öykünen, sembolik mesajlarla yüklü masal dünyası ve onun kurgusal serüveniyle de uyumludur. Ancak masallar yapısı gereği, didaktik yönü ağır basan, sonu belli olan kurgusal metinlerdir. Nihayetinde, bu yönlendirilmiş kurgusal metinler ayrıntıdan yoksun, zamanla tipleşmiş insanın uzak temsili ya da tasvir? figür kahramanlarıyla, alımlanmaya, sembolik dilinin çözümlenmesine açık metinlerdir. Çalışmada, sembolik dil ve “Alımlama Estetiği” bakış açısıyla, felsefe – Varoluşçuluk, felsefe – edebiyat; edebiyat – felsefe, masal – Varoluşçuluk kavramlarından hareketle Türk masallarında Varoluşçuluk tasarımı üzerinde durulmuştur. Buradan hareketle, disiplinler arası bir yaklaşımla “sembolik dil ve arka plan” şeklinde ele alınan masallarda, her biri kişi olma yolunda “varoluş” mücadelesi veren masal tipleri yahut masal kişileri ile karşılaşılmıştır.
Stories are irrational stories that contain rational elements. Tales are not separated from life, but text in life, because the tales tell man to man. In the flow of existence in which the existence of man is questioned, the existence is individual; in other words, it is subjective and man is addressed in all aspects. Is it possible to make your ideas more concrete? It is used by species. Different to? In the works, these abstract thoughts, through the types, found life, established, entered into daily life. In this sense, as the existence is a philosophical flow based on "man", it is also in line with the story-based, symbolic messages-filled world of the daily life and its fictional flows. But because of the structure of the stories, the didactic direction is heavy, the end is clear, the fictional texts. Finally, these directed fictional texts are deprived of detail, distant representation or image of a person typed over time? Figures with the heroes are open texts for the discovery of the symbolic language. In the study, from the point of view of the symbolic language and "Animation Aesthetics", the philosophy - Existence, philosophy - literature; literature - philosophy, fairy tale - Existence concepts in the Turkish fairy tale focused on the design of Existence. From here, by movement, by interdisciplinary approach, in the fairy tales addressed in the form of "symbolic language and background", each has met with the fairy tales types or fairy tales persons that fight "existence" in the way of becoming a person.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|