Grafik tasarım, görsel iletişim disiplini olarak, toplumları doğrudan etkileyebilme gücüne sahiptir. Toplulukların sosyal ilişkilerinin yanında siyasi, ekonomik, çevre ve eğitimle ilgili etkili mesaj iletme disiplini olduğu bilinmektedir. Mesajın iletimi ve sermaye arasındaki yakın bağlar grafik tasarımcının seçim yapmaya veya taraf olmaya itmektedir. Grafik tasarımcı; bireysel hırsların yanında, kamuya açık retorik bir dil kullanması bakımından üstlendiği etik sorumluluk ile yüzleşmek durumunda kalmaktadır. Aldatma ve ahlaki sınırlar içerisinde hareket eden mesajın iletimine yönelik; reklamveren, yaratıcı ekipler, pazarlama ve grafik tasarımcının tercihi ile ilgili yaklaşımlar incelenirken, grafik tasarım eğitimi ile ilgili disiplinlerarası müdahalelerle oluşan mesleki deformasyona dikkat çekilmektedir. Bireysel çıkarlar ve hırsların zaaflara olanak tanımasının dışında, gerçeğin manipüle edilmesine yönelik oluşturulan hipergerçek dil ve yaşamlar üzerinde durulmaktadır. Grafik tasarımda problemin tespiti ve çözülmesi, mesajın kullanımına dair yaklaşımlar, toplumsal sorumluluk ve ahlaki değerlerin gözardı edilmesi ile birlikte bilinçli kötülük irdelenmektedir. Bununla beraber toplumsal normalar ve etik değerlerin toplumsal devinime etkisi nitel bir metodoloji ile incelenmekte ve grafiğin etiği tartışmaya açılmaktadır.
Graphic design, as a discipline of visual communication, has the ability to directly influence communities. It is known that the communities, in addition to their social relationships, have an effective discipline of communicating messages on political, economic, environmental and educational issues. The close connection between the transmission of the message and the capital pushes the graphic designer to make a choice or to be a party. Graphic designer, along with individual ambitions, is faced with the ethical responsibility he takes in terms of the use of a public-open retorical language. It is aimed at the transmission of the message that moves within the moral limits; the approaches related to the preference of the advertiser, creative teams, marketing and graphic designer are studied, while the professional deformation is attracted by interdisciplinary interventions related to graphic design training. In addition to the recognition of individual interests and ambitions to the weaknesses, it focuses on the hyper-real language and lives created to manipulate the truth. In graphic design, the detection and resolution of the problem, the approaches to the use of the message, the social responsibility and the neglect of moral values, are accompanied by conscious evil. However, the impact of social norms and ethical values on social prediction is studied by a quality methodology and the ethics of graphics is open to discussion.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|