Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 4
Art and Patronage: Revisiting Ottoman Poetry From The Perspective Of İnalcik and Andrews
2020
Dergi:  
Caucasus Journal of Social Sciences
Yazar:  
Özet:

Abstract As life was shaped around the sultan and the court in the Ottoman Empire, being close to the absolute authority, the shelter of honor and prestige, was a necessity. Being honored by the sultan and having his favor was a must to be the "sultan of poets". Since the biggest compliment was to be a companion of the sultan, one had to reveal all his talent and mastery in the valley of poetry. In this context, the view "talent is subject to compliment" is important. However, it should be noted that almost every poet wanted to be the companion of the sultan, not his bookkeeper. That is, poetic concern preceded political concern. The patrimonial characteristic of Ottoman poetry was the event of tide between the poet's loss of prestige and his desire for reputation. The paradox between the poet's aesthetic concern and patrimonial patronage constituted the essential point of Diwan poetry. The artist was always tested on the fine line between art and life. A pen is the only thing remaining in the shadow of art and power. Each literary period has its unique conditions and sense of art. These conditions should be considered while evaluating a literary work or artist. By his very nature, an artist has poetic and political concerns. Any one of these concerns may be prioritized depending on the characteristics of a period. They may also vary from one artist to another. In this regard, the present study compares the evaluations of Halil İnalcık and Walter G. Andrews in their works titled Şair ve Patron [Poetry and Patron] and Şiirin Sesi, Toplumun Şarkısı [Poetry's Voice, Society's Song] respectively. 

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Caucasus Journal of Social Sciences

Dergi Türü :   Uluslararası

Caucasus Journal of Social Sciences