Osmanlı Devleti on altıncı yüzyıldan itibaren Avrupa ülkeleri ile ticari ve diplomatik ilişkileri geliştirmek maksadıyla kültürel etkileşim içinde olmuştur. Osmanlı Devleti ve Avrupa ülkeleri arasındaki bu kültürel ilişkinin bir parçası olarak Batı müziğine olan ilgi ve merak gelecekte birçok kurumun temellerinin atılması açısından önemlidir. Osmanlı topraklarında Batı müziği ile ilk tanışma on altıncı yüzyılda Kanuni Sultan Süleyman döneminde başlar. Sonrasında III. Murad, III. Mehmed, IV. Murad, IV. Mehmed, III. Ahmed, I. Mahmud, III. Mustafa, III. Selim, II. Mahmud, Abdülmecit, V. Murad, II. Abdülhamid, Mehmed Reşad ve Mehmed Vahdeddin gibi padişahların bir vesileyle Batı müziğiyle tanışması, ilgi ve merakı tarihsel araştırmalarda görülmektedir. Bu dönemlerde pek çok Batı çalgısı çeşitli yollarla Osmanlı topraklarına girmiştir. On altıncı yüzyılda Avrupa müzik kültüründe kendine büyük yer bulan flüt ise bu çalgılardan biridir. Bu çalışmada on sekizinci yüzyılda Osmanlı dönemi batılılaşma sürecinde flüt çalgısının yeri ve önemine ilişkin bulgular tarihsel çerçevede ele alınmıştır. On sekizinci yüzyılın başlarında Osmanlı döneminde flüt çalgısının ilk izleri olarak görülen Fransız flütçü Buffardin’in İstanbul’u ziyareti, II. Mahmud zamanında Muzika-i Hümayun’un başına getirtilen İtalyan flütçü ve bando şefi Giuseppe Donizetti, ilk Türk flüt virtüözü ve orkestra şefi olarak kabul gören Saffet Atabinen’in flüt eğitimi ve icrasına yönelik katkıları araştırılmıştır. Avrupa çalgısı olan flütün Osmanlı döneminde ve Cumhuriyet’in ilk yıllarında bu topraklarda görülen izleri neticesinde Türk konservatuvar ve orkestralarında benimsenmesi, eğitim ve icra faaliyetleri genel tarama yöntemi ile araştırılmış olup; çalışma durum tespitine dayalı betimsel modelde gerçekleştirilmiştir.
Osmanlı Devleti on altıncı yüzyıldan itibaren Avrupa ülkeleri ile ticari ve diplomatik ilişkileri geliştirmek maksadıyla kültürel etkileşim içinde olmuştur. Osmanlı Devleti ve Avrupa ülkeleri arasındaki bu kültürel ilişkinin bir parçası olarak Batı müziğine olan ilgi ve merak gelecekte birçok kurumun temellerinin atılması açısından önemlidir. Osmanlı topraklarında Batı müziği ile ilk tanışma on altıncı yüzyılda Kanuni Sultan Süleyman döneminde başlar. Sonrasında III. Murad, III. Mehmed, IV. Murad, IV. Mehmed, III. Ahmed, I. Mahmud, III. Mustafa, III. Selim, II. Mahmud, Abdülmecit, V. Murad, II. Abdülhamid, Mehmed Reşad ve Mehmed Vahdeddin gibi padişahların bir vesileyle Batı müziğiyle tanışması, ilgi ve merakı tarihsel araştırmalarda görülmektedir. Bu dönemlerde pek çok Batı çalgısı çeşitli yollarla Osmanlı topraklarına girmiştir. On altıncı yüzyılda Avrupa müzik kültüründe kendine büyük yer bulan flüt ise bu çalgılardan biridir. Bu çalışmada on sekizinci yüzyılda Osmanlı dönemi batılılaşma sürecinde flüt çalgısının yeri ve önemine ilişkin bulgular tarihsel çerçevede ele alınmıştır. On sekizinci yüzyılın başlarında Osmanlı döneminde flüt çalgısının ilk izleri olarak görülen Fransız flütçü Buffardin’in İstanbul’u ziyareti, II. Mahmud zamanında Muzika-i Hümayun’un başına getirtilen İtalyan flütçü ve bando şefi Giuseppe Donizetti, ilk Türk flüt virtüözü ve orkestra şefi olarak kabul gören Saffet Atabinen’in flüt eğitimi ve icrasına yönelik katkıları araştırılmıştır. Avrupa çalgısı olan flütün Osmanlı döneminde ve Cumhuriyet’in ilk yıllarında bu topraklarda görülen izleri neticesinde Türk konservatuvar ve orkestralarında benimsenmesi, eğitim ve icra faaliyetleri genel tarama yöntemi ile araştırılmış olup; çalışma durum tespitine dayalı betimsel modelde gerçekleştirilmiştir.
The Ottoman State has been in cultural interaction since the sixteenth century with the aim of developing trade and diplomatic relations with its European countries. The interest and curiosity to Western music as part of this cultural relationship between the Ottoman State and the European countries is important in terms of the setting of the foundations of many institutions in the future. The first encounter with Western music in the Ottoman territory begins in the sixteenth century during the period of the Sultan of Solomon. Then the III. by Murad III. by Mahmoud IV. by Murad, IV. by Mehmed III. Ahmed, I. Mahmud and III. by Mustafa III. by Selim, II. Mahmud, Abdülmecit, V. Murad, II. Abdülhamid, Mehmed Reşad, and Mehmed Vahdeddin are present in historical research with Western music, interest and curiosity. During this time, many western plays entered the Ottoman territory in various ways. In the sixteenth century, the flut found its great place in the European music culture, and it is one of these plays. In this study in the eighteenth century the findings about the place and importance of flut play in the process of the Ottoman period of westernization were discussed in the historical framework. At the beginning of the eighteenth century, the visit to Istanbul by the French flutter Buffardin, which was seen as the first traces of flutter in the Ottoman period, II. In the time of Mahmud, the Italian flutch and band chief Giuseppe Donizetti, brought to the head of Music-i Hümayun, has been investigated the contributions to the flutch training and execution of Saffet Atabinen, the first Turkish flutch virtuous and orchestra chief. In the Ottoman period and in the early years of the Republic, as a result of the traces seen in these territories, the adoption in the Turkish conservatories and orchestras, the training and execution activities have been investigated by the general scan method; the work situation has been carried out in the visual model based on the detection.
Alan : Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|