Varoluşçuluk terimi genellikle özden ziyade varoluşun ve evrensel olan karşısında da bireysel olanın ön plana çıkarıldığı bir düşünce akımı olarak değerlendirilir. Bu bağlamda birçok felsefe tarihçisi, somut insana ve bireye yaptığı vurgu sebebiyle Friedrich Nietzsche’yi varoluşçuluk akımının önemli köşe taşlarından birisi olarak yorumlar. Diğer taraftan Nietzsche’nin felsefe külliyatı, varoluşçuluk düşüncesi ile bağdaşmayan çok sayıda kavrama sahiptir. Bu çalışma Nietzsche’nin felsefi projesinin ne ölçüde varoluşçuluk akımı ile uyuştuğunu nihilizm, üst insan, güç istemi ve ebedi dönüş gibi kavramlardan hareketle tartışmaya açmakta ve en nihayetinde Nietzsche’nin bir varoluşçu olarak değerlendirilemeyeceği sonucuna ulaşmaktadır.
The term existence is often regarded as a flow of thought in which the individual is brought to the forefront rather than the essence, and in the face of the universal. In this context, many philosophical historians interpret Friedrich Nietzsche as one of the key corners of the existence stream, because of his emphasis on the human and individual. On the other hand, Nietzsche’s philosophical culture has many concepts that are not in line with the thought of existence. This study opens to the movement of the debate of how much Nietzsche’s philosophical project is in line with the flow of existence from concepts such as nihilism, superior humanity, power demand and eternal return, and ultimately reaches the conclusion that Nietzsche cannot be considered an existenceist.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|