Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 59
Ziyadelerin İbadetlerin Sıhhatine Etkisi
2020
Dergi:  
Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

İslam hukukunu diğer hukuk sistemlerinden ayıran önemli yönlerinden biri bireylerin ibadet hayatlarını düzenlemesidir. Bu kapsamda ibadetler Kitap, Sünnet ve İcma çerçevesinde şekillenmiş; ayrıntılarındaki hükümler hariç olmak üzere bütünüyle akıl yürütme faaliyeti olan kıyasa (ta‘lile) kapalı olarak (taabbudî) kabul edilmiştir. İbadetlerin ayrıntılarında ise kıyas ile hüküm beyan edilmesi tabii olarak görülmüştür. Zira naslar ibadetlerin ana çerçevesini çizerken; bireylerin ibadet hayatında karşılaştığı bazı durumları ictihad alanına bırakmıştır. Bu manada araştırmamızda ibadet esnasında gerçekleştirilen ziyadenin mahiyeti ister taabbudî olsun ister ta‘lilî olsun ibadetin sıhhatine etkisi müstakil başlıklar altında değerlendirilmiştir. Bilindiği üzere ibadetler, zorunluluk (ferâiz) veya gönüllülük (nevâfil) esaslı olarak kategorize edilmektedir. Örneğin farz olan namazlar olduğu gibi nafile namazlar da vardır. Bu kapsamda çalışmamız, züht hayatını benimseyen sûfîlerin bir terbiye metodu olarak öngördüğü “nafile ibadetleri çoğaltma hatta aşırıya gitme” konularını kapsamı içerisinde görmemektedir. Bu çalışmanın kapsamını “ibâbât-ı mersûme” denilen, yapılış zamanı, şekli ve biçimi Allah (c.c.) ve Rasûlü (s.a.) tarafından belirlenmiş olan ibadetlerde yapılan ziyadeler oluşturmaktadır. İbadetlerde ziyade konusu, İslam hukukunun kazuistik yapısı gereği klasik fıkıh eserlerinde dağınık olarak ele alınmıştır. Bu çalışmayla ilgili konular hem sistematik olarak ele alınmış hem de ibadetin sıhhatine etki etmesi yönüyle ortak kurallar dizgesi (zâbıt) denemesi yapılmıştır. Bilindiği üzere zâbıt kavramı kâide kavramının kapsam olarak bir alt kategorisinde yer almaktadır. Bu manada kâide, “Hukukun temel ilkelerini yansıtan, farklı alanlardaki fer‘î meselelerin hükümlerini tamamen veya büyük oranda kuşatan tümel önerme” olarak tanımlanırken; zâbıt “sadece bir konuya dair meseleleri kuşatan tikel bir önerme” olarak tanımlanır. Örneğin “Bir işten maksat ne ise hüküm ona göredir” kâidesi borçlar hukukundaki birçok akit türüne uygulanabilirken, “İcârede ma‘kūdun aleyh menfaattir” önermesi zâbıt olarak sadece icâre akdine dair bir önermedir. Çalışma konumuzla ilgili literatür hususunda ise şunlar ifade edilebilir: Öncelikle ibadetlerdeki ziyadeler ve bunların ibadetin sıhhatine etkisini doğrudan ele alan müstakil çalışma ile karşılaşılmamıştır. Çalışmada ifade edilecek olan zâbıt denemeleri konusunda ise klasik ve modern literatürde kavâid ve zavâbıtla alakalı olarak müstakil bir literatürün mevcudiyeti araştırmacıların malumudur. Her ne kadar bu eserlerde ibadetler alanında zâbıtlara işaret edilmiş olsa da bunlar ziyadeler hususunda değildir. Modern çalışmalarda ise ibadetler alanında zâbıtlarla ilgili Vâil b. Ahmed b. Ramazân el-Hems tarafından yüksek lisans tezi olarak kaleme alınan Muhtasaru’d-davâbıtı’l-fıkhiyye li ahkâmı fıkhı’l-ibâdât fî kitâb Nihâyetu’l-matlab li’l-İmâmi’l-Cüveynî isimli çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmanın hem ziyadeler konusunda müstakil olmaması hem de Şâfiî doktrinin önemli eserlerinden birine dayalı olarak hazırlanmış olması, çalışma konumuzun kapsamıyla doğrudan ilgili olmadığını göstermektedir. Neticede bu araştırmamızın yeni yapılacak çalışmalara kapı aralamasını ümit ediyoruz. Çalışmamız kapsamında ele alınan başlıklar; abdest, teyemmüm, ezan ve kamet, namaz, zekât ve oruç şeklindedir. Söz konusu başlıklar dört fıkıh mezhebinin görüşleri bağlamında değerlendirilmiştir. Şayet konuyla ilgili görüşler arasında bir tercih yapılacaksa bu hususa da ilgili yerde işaret edilmiştir. Bireyin namaz, tilavet secdesi, tavaf, Kur'an-ı Kerim’e dokunma, eline alma vb. ibadetleri abdestli olarak ifa etmesi zorunluluk (farz) olarak görülmektedir. Bu çerçevede abdest bir diğer ibadetin şartı olması yönüyle başlıca bir ibadet olup şartları ve sınırları naslarda belirlenmiştir. Dolayısıyla abdestte yapılan ziyadeler üzerinde ayrıntılı olarak durulmuştur. Ayrıca teyemmüm, herhangi bir nedenle suya ulaşılamaması nedeniyle abdest veya gusül alınamaması durumunda abdest yahut gusül yerine kaim olan bir ibadettir. Naslarda teyemmümün yapılmasıyla ilgili hükümlere ayrıntılı olarak yer verilmiştir. Teyemmümde temiz toprak aracılığıyla hadesten temizlenilmesi murad edilmektedir. Bu kapsamda teyemmüm niyetiyle eller toprağa vurulur (darb) ve yüz ve kollar bu tozla mesh edilir. Buradan anlaşılmaktadır ki niyet ve darb teyemmümün farzıdır. Konumuz çerçevesinde ise ellerin toprağa vurulması ve bununla yüzün ve kolların mesh edilmesinin sayısında yapılan ziyadelerle ilgili konular açıklanmıştır. Ezan ve kamette yapılan fazlalıklar hakkındaki konular şunlardır: Mevcut lafızlara sayısal olarak yapılan ekler ve lafız olarak yapılan ekler.

Anahtar Kelimeler:

The Impact Of The Visitors On The Health
2020
Yazar:  
Özet:

One of the important aspects that distinguish Islamic law from other legal systems is the regulation of individual worship lives. In this context, the worship is formed in the framework of the Book, the Sunnah and the Iqma; it has been accepted as closed (tabbudî), which is the activity of mindfulness, except for the provisions in its details. The judgment of the judgment is clearly revealed in the details. And when the people were to be worshipped, the people were to be worshipped, and when the people were to be worshipped, the people were to be worshipped. This is the reason why we do not have the right to do so, and that we do not have the right to do so, and that we do not have the right to do so, and that we do not have the right to do so, and that we do not have the right to do so. The worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship. For example, there are prayers like the prayers of the farz. Our work in this scope does not see within the scope of the subjects that the Sufis who adopt the Züht life as an educational method foresee as "replicating the Naphile worship or even exaggerating". This work is covered by the time, the form and the form of God (c.c.) which is called "Ibbât-i mersûme". and the worship of the worship of the worship of the worship of the worship. The subject in the worship, due to the casuistic structure of Islamic law, has been discontinuously addressed in the classical fighters. This study has been discussed in a systematic manner and has been tested by the common rule of law in order to influence the health of the worship. As it is known, the concept of Zâbât is included in a subcategory as the cover of the Qur’an. In this sense, the paragraph is defined as "a general proposal that reflects the fundamental principles of law, which encompasses the provisions of fair matters in different fields in full or largely"; the paragraph is defined as "a simple proposal that encompasses matters concerning only one subject." For instance, "What is the purpose of a business is the judgment of it" can be applied to many kinds of acts in the law of debts, while the proposal "in the Icâre ma'kūdun is against interest" is just a proposal about the execution acts. As for the literature concerning the subject of our work, it can be expressed as follows: First of all, it has not been encountered with the special work that addresses the effects on the health of the worship. As for the trials that will be expressed in the study, the presence of a particular literature in the classical and modern literature in relation to cowardness and poverty is the knowledge of the researchers. And even if they are in this place, they are not in this place, they are not in this place. In the modern studies, there is a work called the Muhtasaru'd-Davabiti'l-Fikhiyye li ahkâmı fıkhı'l-Ibadât fî Kitab Nihâyetu'l-matlab li'l-Imâmi'l-Cüveynî by Vâil b. Ahmed b. Ramazân el-Hems as a master's thesis. The fact that this study is not both relevant to the facts and is prepared on the basis of one of the important works of the Shafi doctrine shows that it is not directly related to the scope of our work subject. We are hoping that this research will open the door to the new work. Our work is in the form of abdest, teyemm, ezan and kamet, prayer, zakat and fasting. Thus, the signs of the four-thirds are the signs of the four-thirds of the signs. If there is a choice between the topics on the subject, the subject is also marked on the subject. Do not touch the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, and the Qur’an. Their prayer is forgiven, and they are forgiven. In this context, the abdomen is a condition of another worship, and its conditions and limits are determined. Therefore, it has been detailed on the grounds made in Abdest. In addition, the prayer is a prayer in place of prayer or prayer in case of no access to the water for any reason or because of no access to the water. I have given the details of the proceedings of my appointment. The cleansing is made through the clean soil. In this scope, my intention is to shoot the hands on the ground (darb) and the face and arms are melted with this powder. It is clear that the intention and depression are the presence of my tate. In the framework of our topic, the issues related to the shooting of the hands on the ground and with this the number of faces and arms are measured. Those who are in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 246
Atıf : 268
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini