Bulgaristan ve Romanya sınırları içerisinde yaşayan Türk olan Ortodoks Gagauzların kimlikleri ile önemli tartışmalar yapılmıştır. 1930’larda ulus-devlet bileşenlerinin öneminin arttığı bir süreçte Cumhuriyet kadrolarının dini kimliklerinden ötürü bu topluma yaklaşımlarında önemli değişkenlikler görülmüştür. Hamdullah Suphi’nin Müslümanlığın dışında farklı bir din tercihinde bulunan bu toplumun seküler-milli kimliğin oluşumuna önemli bir dinamizm katacağını düşünürken, Cumhuriyet’in kurucu kadroları farklı nedenlerden Gagauzları bu milli kimlik aidiyetinin dışında görmüşlerdi. Cumhuriyetin kurucu unsurları, Gagauzlara sadece Balkanlarda “Türklük Motifini” temsil eden bir halk olarak yaklaştığından bu halkın kitlesel olarak Türkiye’ye göç etmelerine sıcak bakmamıştı.
Significant discussions were made with the identities of the Orthodox Gagauz, the Turks living within the borders of Bulgaria and Romania. In the process of increasing the importance of the nation-state components in the 1930s, there was considerable variation in these collective approaches due to the religious identities of the Republican staff. While Hamdullah Suphi thought that this society, which is in a different religion apart from Muslims, would constitute an important dynamism for the formation of secular national identity, the founding members of the Republic had seen the Gagauz except these national identity belonging to different reasons Since the founding elements of the Republic approached the Gagauz as a people representing only the Balkans in the "Turkicity Motif", they were not warm to the masses to migrate to Turkey.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|