Aristo insanları tarif ederken “İnsan akıllı bir hayvandır” demişti. Bu ifadeyi insan dindar bir yaratıktır şeklinde değiştirebiliriz. Din duygusu da insanın kutsal saydığı bir varlık karşısında hissettikleridir. İnsanların bu etkilenişinin fıtri olup olmadığı tartışmalıdır. Örneğin John Lubbock insanların doğuştan ateist olduğunu ancak sosyal çevrenin etkisiyle dindarlaştığını ifade etmiştir. Dinin nasıl ortaya çıktığı ise daha tartışmalı bir konudur. Kutsal sayılan kitaplara göre insan dindar bir varlık olarak dünyaya gelmiş ve bilinçli bir Tanrıtanırdı. Oysa bazı bilim insanları bunun tam tersini söylemektedir. Çalışmamızın temel amacı teolojik aygıt olarak ekonominin toplum biçimlerine etkisini ortaya koyabilmek diyebiliriz. Zira ekonomi-politik olmadan politika yapılamadığı gibi tarihte yazılamaz. Üniversitelerin sosyal bilimlerinde ekonomi-politik diye ders konulmasının nedeni budur. Çözümlemelerle hedeflenen ise insanlık tarihi boyunca insanların inanışlarının tarihsel arka planını ortaya koymak ve din sosyolojisi yaparak insanları düşünmeye itmektir. Çalışmada tanrıtanırlık veya tanrıtanımazlık noktasında herhangi bir dogmatiklik olmadığı gibi kutsallaşmaya gidiş ve çözülme dönemi anlatılmaya çalışılmıştır. Aynı şekilde İbni Haldun’da bu süreci laik bir bakış açısıyla yorumlamıştır.
As Aristotle described the people, he said, “Man is a smart animal.” We can change this expression into a human religious creation. The feeling of religion is the feeling of man in the face of a being that he considers sacred. It should be discussed whether this influence of the people is fisted. For example, John Lubbock stated that people were bornly atheists but religious by the influence of the social environment. The way the religion emerges is more controversial. According to the sacred books, man was born as a religious being and was a conscious God. But some scientists say the opposite. The main objective of our study is to be able to reveal the impact of the economy on social forms as a theological instrument. Politics cannot be written in history as it cannot be done without politics. That’s why the university’s social sciences are taught as economics-politics. The aim of the solutions is to reveal the historical background of people’s beliefs throughout human history and to push people to think through religious sociology. In the study, it was tried to describe the period of sanctification and solemnity as there was no dogmaticity in the point of divinity or divinity. Similarly, in Ibni Haldun, this process was interpreted with a secular perspective.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|