Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 41
 İndirme 27
Hindu Halk Dindarliginin Merkezindeki Yapilar: Yol Kenari Tapinaklari
2019
Dergi:  
Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD)
Yazar:  
Özet:

Hindistan’ın hem kentsel hem de kırsal alanlarında sıklıkla karşılaşılan yol kenarı tapınakları Hinduların pek çoğu için ibadetin ayrılmaz parçasıdırlar. Bunlar, Tanrının her yerde hazır ve nazır olduğu şeklindeki Hint felsefesinden doğmuşlardır. Bu tapınakların bazıları herkesçe bilinen büyük tanrılara ait olsa da pek çoğu yerel tanrılara ve kutsanmış şahsiyetlere aittir. Büyük tanrılar arasında hem resim ve heykel tarzındaki hem de diğer formları ile Şiva başı çeker. Şiva’nın iki oğlundan biri olan fil başlı Tanrı Ganeş ile Maymun Tanrı Hanuman’a da bu tür tapınaklarda sıklıkla rastlanır. Yol kenarı tapınaklarının çoğunun sahibi olan yerel tanrılar ise bölgeden bölgeye değişebilir. Bunların yanı sıra Halk kahramanları, mitolojik şahsiyetler veya eşinin cenazesi töreninde onunla birlikte diri diri yakılan kadınlar adına yapılmış yol kenarı tapınakları da vardır. Bu tapınaklar yapı formu olarak da oldukça çeşitlidirler. Pek çokları, içine tek kişinin dahi giremeyeceği kadar küçük bir kulübeden ibaret, genellikle bir ağacın altına yapılmış, derme çatma ve basit yapılardır. Bunların içine “murti” denilen tanrı tasvirleri yerleştirilmiştir. Tapınak ibadetinin esasını oluşturan “darsan” yani Tanrıyı “görme” eylemi bu murtiler vasıtasıyla sağlanmaktadır. İçindeki murtisi ile küçük bir oda şeklindeki yol kenarı tapınakları aslında büyük tapınaklardaki “garbhagriha” yani rahim odası veya rahim boşluğu denilen özel kısmın muadilidir. Dolayısıyla yol kenarı tapınaklarının oldukça gösterişli ve teferruatlı olan büyük tapınakların en basit formu olduğu söylenebilir.  Bazen ağacın kendisi tapınak haline getirilmiştir. Bu tür ağaçlar içerisinde Hint inciri olarak bilinen ve aynı zamanda Hindistan’ın ulusal ağacı da olan banyan ağacı özellikle dikkat çeker. Çok zengin çeşitlilikteki yol kenarı tapınakları arasında seyyar olanlarına rastlamak dahi mümkündür. Bazen yol kenarı tanrıları tamamen açıkta da olabilirler. Buralardaki ibadet basit eylemlerden oluşur. Dua etmek, tütsü, ışık, yiyecek ve çiçek sunuları en çok yapılan eylemlerdir. Kutsal sayılan ağaçların gövdelerine ip dolamak da önemli bir ritüeldir. Bu uygulamaların çoğu dışardan, yüzeysel olarak bakıldığında batıl inanç olarak değerlendirilebilecek türdendir. İnsanlar buralara hem günlük ibadetler hem de sağlık, korunma, bağışlanma, kurtuluş gibi değişik amaçlarla giderler. Büyük tapınaklarda uyulması gereken katı dini kurallar buralarda uygulanmadığı için yol kenarı tapınakları her kasttan ve sınıftan insana açıktırlar. Buralarda hizmet edenler sıklıkla kadınlar ve brahmin olmayanlardır, hatta aşağı kastların üyeleridir.  Bazılarında kendini oraya adamış özel bir görevli bulunur. Kolay ulaşılabilirlikleri ve herkese açık olmaları onları halk dindarlığının merkezi haline getirmiştir. Anahtar sözcükler: Hinduizm, İbadet, Yol Kenarı Tapınağı, Tapınak

Anahtar Kelimeler:

Buildings In The Center Of The Hindu People's Religion: Road Count Temple
2019
Yazar:  
Özet:

The roadside temples, which are frequently found in both urban and rural areas of India, are an integral part of worship for many Indians. These are born of the Indian philosophy that God is ready and humble everywhere. Although some of these temples belong to all-known great gods, many belong to local gods and blessed personalities. Shiva attracts the head among the great gods both in the painting and statue style and with other forms. One of Shiva’s two sons, the elephant head God Ganeş and the monkey god Hanuman are also often found in such temples. The local gods, who own most of the temple on the side of the road, may vary from region to region. In addition to these, there are the road-side temples made for the name of the people's heroes, mythological characters or the women who were burned alive with him at the funeral ceremony. These temples are also very diverse in the form of construction. Many of them are such a small club that a single person can’t get into it, usually made under a tree, the shrimp and the simple structures. In them are placed the images of God called "Murti". The act of "darsan" that forms the basis of the temple worship, i.e. seeing God, is provided through these murtis. The road-side temples in the shape of a small room with their walls inside are actually the "garbhagriha" in the large temples, i.e. the particular part called the uterus room or the uterus emptiness. Therefore, it can be said that the most simple form of the great temples, which are quite spectacular and tightened on the side of the road, is the temple.  Sometimes the tree itself has become a temple. In these trees, the bath tree, known as the Indian peanut but also the national tree of India, is attracted to attention. It is even possible to find those who walk along the boundary of the many different roads among the temples. Sometimes the gods on the side of the road may be completely open. The worship here consists of simple actions. Prayer, prayer, light, food and flowers presentations are the most performed actions. It is also an important ritual to climb the bodies of holy trees. Most of these practices are kinds of external, superficial beliefs that can be regarded as unbelievable. People go here for various purposes, such as daily worship and health, protection, forgiveness, redemption. Because the strict religious rules that must be followed in the great temples are not applied here, the road-side temples are open to people from every cast and class. Those who serve here are often women and non-brahmin, and even members of the lower castes.  Some of them have a special officer who is dedicated to them. Their ease of access and their openness to everyone have made them the center of the people’s religiousity. Keywords: Hinduism, Temple, Temple, Temple, Temple

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD)

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 599
Atıf : 1.636
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini