Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 22
 İndirme 2
Z Kuşağı Turizm Öğrencilerinin Oyunlaştırma Kişilik Tipleri ile Beş Kişilik Tipleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
2022
Dergi:  
Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute
Yazar:  
Özet:

Otel işletmeleri, turist ve işgörenin aynı anda etkileşimde bulunduğu fiziksel bir iş ortamına sahiptir. Z kuşağı dijitalleşen sanal dünyada büyüdüğünden dolayı iş ortamından beklentileri farklı olmuştur. Bu farklılıkların başında otellerde insan kaynakları yönetimlerinin geleneksel yaklaşımlarını değiştirme zorunlulukları gelmektedir. İnsan kaynakları yönetimleri yenilikçi bir strateji olarak oyunlaştırma uygulamalarına yönelmişlerdir. İnsan kaynakları kişilik ve oyunlaştırma kullanıcı tipleri eşleşmesi sonucunda doğru kişiyi, doğru işe yerleştirebilmektedir. Ayrıca elde edilen kişilik sonuçları ile işgörenlerine uygun oyunlaştırma tasarımları yapılmasına olanak sağlayabilmektedir. Bu araştırma mevcut ve potansiyel işgören olan Z kuşağı turizm öğrencilerinin oyunlaştırma kullanıcı tipleri ile beş faktör kişilik tiplerinin belirlenerek aralarındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma nicel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma evreni 953 turizm fakültesi öğrencileri oluşturmakta olup kolayda örneklem yöntemi ile toplam 449 katılımcıya ulaşılmıştır. Veriler anket yöntemi ile çevrimiçi Question Pro platformunda toplanmıştır. Toplamda 280 adet kullanılabilir anket analizlere dahil edilmiştir. Katılımcılardan elde edilen verilerin ortalama ve yüzdelik değerleri en yüksek ve en düşük oyunlaştırma ve kişilik tiplerinin belirlenmesini sağlamıştır. Araştırma hipotezleri korelasyon analiziyle test edilmiştir. Araştırma bulgularına göre turizm öğrencilerinin düzen bozucu oyunlaştırma kullanıcı tipi ve sorumluluk sahibi kişilik tipi en yüksek bulunmuştur. Hipotez testleri sonucunda oyunlaştırma kullanıcı tipleri ve kişilik tipleri arasında negatif yönlü ilişki tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, turizm ve diğer sektörlerde işgörenlerin kişilik ve oyunlaştırma kullanıcı tipleri çerçevesinde tiplemelerin (persona) oluşturulup oyunlaştırma tasarımının yapılmasının uygulamanın başarısı için anahtar rol oynayacağını ortaya koymaktadır. Z kuşağının fiziksel ve sanal dünyada farklı kişilik tipleri ile var olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Examining The Relationship Between Gamification User Types and Five Personality Types Of Generation Z Tourism Students
2022
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 1.181
Atıf : 4.678
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini