Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 19
 İndirme 10
Mitos'tan Logos'a Geçiş ya Da Grek Aydınlanması
2003
Dergi:  
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi
Yazar:  
Özet:

“insan, her şeyin ölçüsüdür” Protagaros. “İnsan, her şeyin ölçüsüdür” Sokrates Ancak sorun Ä¢udur: “böyle bir an”, “böyle bir durum” diye bahsedilen Ä¢eyler nelerdir? Hangi toplumsal dinamikler „mitos‟tan „logos‟a geçiÄ¢ olarak adlandırılabilecek olguyu yani aydınlanmayı ortaya çıkarmıÄ¢tır? Tüm bunlar durup dururken, kendiliğinden ve insanlar öyle istediği için mi gerçekleÄ¢miÄ¢tir?Hangi kültür basamağında bulunursa bulunsun, her toplumun, bir yandan birtakım dini tasarımları, efsaneleri -mitosları- öbür yandan da birtakım bilgileri -logosları- vardır. Bu mitoslar, kolektif hayal gücünden doğmadırlar; gelenekle kuÄ¢aktan kuÄ¢ağa geçerler, bunların köklerinin Tanrı‟da olduğu kabul edilir, onun için bunlara oldukları gibi inanılır. Sözü geçen bilgiler ise, tek tek kiÄ¢ilerin veya kuÄ¢akların görgülerinden, pratik amaçlar bakımından doğa üzerinde durup düÄ¢ünmelerinden meydana gelmiÄ¢tir. Ä¡imdi sözü geçen mitoslarda: “Bu evren nereden gelip nereye gidiyor?” “Bu dünyada insanın yeri ve yazgısı nedir?” sorularına bir cevap vardır. Bu cevaplar da oldukları gibi benimsenirler, bunlara hiçbir kuÄ¢ku duymadan inanılır, bunlar yalnız inanç konusudurlar. Ancak, bir yerde ve bir zamanda öyle bir an gelir ki, bu yanıtlar insanı artık kandıramaz olurlar. Ä nsan, son sorular üzerinde artık kendisi de düÄ¢ünmeye baÄ¢lar; din ile geleneğin verdiği yanıtlarla yetinmeyip bilmek anlamak istediğine kendi aklı ile, kendi görgüleriyle ulaÄ¢maya çalıÄ¢ır. Ä Ä¢te o zaman, insanın kendi bulduklarıyla dinin, geleneğin sunduğu tasarım arasında bir çatıÄ¢ma baÄ¢lar. Pratik bilgiler bakımından da durum böyledir: Burada da öyle bir an gelir ki, insan, aklını ve görgülerini, yalnız varlığını ayakta tutmak için gerekli pratik-teknik bilgiler edinmek yolunda kullanmakla yetinmez olur; yalnız bilmek için de bilmek ister, böylece de praxis‟in üstünde theoria‟ya yükselir, dolayısıyla bilime varır. Dini tasarımlardan, söylencelerden, efsanelerden kopuÄ¢; bilime, bilgiye yöneliÄ¢ ancak aydınlanma terimiyle gerçek anlamını bulabilir. Ä sa‟dan önce 6. yüzyılda Yunan kültürü, gerçekten de, böyle bir durumu yaÄ¢amıÄ¢tır.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi

Alan :   Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 260
Atıf : 155
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini