Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin dijital oyun oynamaya yönelik tutumlarını geçerli ve güvenilir şekilde ölçebilecek bir ölçüm aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2018-2019 yılında Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 366 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmada, nitel ve nicel araştırma modelini içinde barındıran karma modelden yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel basamağında, üniversite öğrencilerinin dijital oyun hakkındaki düşünceleri alınarak madde havusunun oluşturulmasına ilişkin işlemler, nicel basamağında ise Lisrel 8.8 ve SPSS 23 paket programında yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri yer almıştır. Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) sonucunda 18 maddeden oluşan üç alt boyutlu bir yapı elde edilmiştir. Ölçek, Bilişsel (5 madde), Duyuşsal (5 madde) ve Davranışsal (8 madde) alt boyutlarından oluşmaktadır. Açımlayıcı Faktör Analizinin ardından Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmış ve DFA’ya göre elde edilen ölçeğe ait yapının uyum indekslerinin kabul edilebilir aralıkta olduğuna yönelik kanıt sağlanmıştır. Daha sonra ölçeğin madde ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Bu bağlamda, ölçeğin açıkladığı toplam varyans oranı % 65,11 ve Cronbach Alpa değeri ,82’dir. Sonuç olarak; Dijital Oyun Oynama Tutumu Ölçeği’nin, katılımcıların dijital oyun oynama tutumunu geçerli ve güvenilir olarak ölçebilen bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir.
This study aims to develop a measurement tool that can measure the attitudes of university students towards digital gaming in a valid and reliable way. The study included 366 university students who studied at the Faculty of Sports Sciences of Gazi University in 2018-2019. In research, the karma model that contains the qualitative and quantitative research model has been used. In the qualification stage of the study, the processes related to the creation of the material pool by taking the opinions of the university students about digital gaming, and in the quantitative stage the validity and reliability analyses made in the Lisrel 8.8 and SPSS 23 package program. The Opening Factor Analysis (AFA) resulted in a three-dimensional structure consisting of 18 substances. The scale consists of the subdimensions of the Knowledge (5 items), the Emotional (5 items) and the Behavioral (8 items). Following the Opening Factor Analysis, the Verification Factor Analysis (DFA) was conducted and evidence was provided that the structure of the scale obtained according to the DFA’s conformity indicators were in acceptable intervals. Subsequently, material and reliability analysis of the scale was made. In this context, the total variance ratio described by the scale is 65.11% and the Cronbach Alpa value is 82. As a result; the Digital Game Attitude Measurement has been established as a measuring tool that can validly and reliably measure the digital game attitude of participants.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|