ÖZET Bu çalışmada Dunkirk (Christopher Nolan, 2017) filminin İngiliz ulusal kimliğiyle ilgili ne tür temsiller sunduğu değerlendirilmekte ve bu temsillerin ulusun militarizasyonu ve antimilitarizasyonu bakımından anlamı sorgulanmaktadır. Çalışmanın temel savı, filmin İngiliz ulusal kimliğine ilişkin belirli mitleri inşa ederken ve sivillerle birlikte bazı askerlerin kahramanlığı üzerinden militarist bir bakış açısı sunarken, aynı zamanda askerlerin travmatik yıkımını göstererek anlatıya bazı çatlakların sızmasına izin vermesidir. Ancak Dunkirk, genel olarak savaşın yarattığı yıkımı askerlerin travmaları, başarısızlıkları ve etik ikilemleri etrafında sergilese de bunları savaş karşıtı bir söylemin dolaşıma sokulması için kullanmamaktadır. Filmin sonunda askerlerin eve dönüşünün zafer olarak nitelendirilmesi, sivillerin desteğiyle tahliye edilen askerlere kahraman payesi yüklenmesi ve Churchill’in bir sonraki savaşa ilişkin gelecekteki kahramanlık vurgusu İngiliz milliyetçiliğini ve militarizmi yeniden üretmektedir. Ayrıca filmin söylemini çerçevelendiren Churchill’in Alman işgali karşısında İngiltere’nin sömürgelerinden yardıma gelecek askeri desteğe atıfta bulunması aracılığıyla İngiliz emperyalizminin olumlu bir içerik kazanması mümkün kılınmaktadır. Anahtar Kelimeler: Dunkirk, Christopher Nolan, milliyetçilik, militarizm
This study evaluates what kind of representations the Dunkirk (Christopher Nolan, 2017) film offers about the British national identity and questiones the significance of these representations in terms of the militarization and anti-militarization of the nation. The main argument of the study is that while the film builds certain myths about the British national identity and offers a militarist perspective on the heroicity of some soldiers along with civilians, it also shows the traumatic destruction of soldiers, allowing some fractures to penetrate in the story. But Dunkirk generally demonstrates the destruction of the war around the trauma, failures and ethical doubts of the soldiers, but does not use them to put into circulation an anti-war speech. At the end of the film, the victory of the return of the soldiers home, the heroic share of the soldiers who have been dismissed with the support of civilians, and Churchill's future heroic emphasis on the next war, re-products British nationality and militarism. It also makes it possible for the British imperialism to gain a positive content by referring to the future military support from British colonies in the face of German occupation. Keywords: Dunkirk, Christopher Nolan, Nationalism, Militarism
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|