Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 78
 İndirme 31
Dıe Lebensgeschıchte Von Yılmaz Güney Und Eın Überblıck Seıner Fılmkunst
2019
Dergi:  
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Yazar:  
Özet:

Yılmaz Güney, Türkiye sanat tarihine çok yönlü bir sanatçı (sinemacı) olarak damgasını vurmuş bir kişidir.  Aktör, senarist, yönetmen ve yapımcı kişiliğinin yanı sıra, roman, öykü yazarı olarak da çok başarılara imza atmıştır. Çok yönlü aydın bir sanatçı kişiliği ve sorumluluğu ile sosyal-siyasal çalkantılar, bölünmüşlükler, toplumsal huzursuzluk ve ekonomik sıkıntıların hüküm sürdüğü bir Türkiye’de, gerek sanatsal eserleri ile gerekse sinemasal yapıtlarında sorunlara karşı duyarlı bir yaklaşım sergilemiştir. Türkiye toplumunun feodal çelişkilerini,  ağı koşullar altında yaşayışını abartıya ve slogancılığa kaçmadan sinemasal toplumsal gerçekçi bir dille aktarma uğraşısına girmiştir. 1960’larda, Yeşilçam’ın yıldız oyuncu sistemi kastını kırarak kendi bireysel çabasıyla tırmanışa geçen Yılmaz Güney, Türkiye halkının gönlünde “Çirkin Kral”lık mertebesine kadar yükselerek efsaneleşmeyi başarmış ve oyunculukla ilgili alışılmış kalıpları yıkarak alternatif kimliğiyle kendisinden sonra bir çok oyuncuyu da etkilemiştir. Özellikle 1970’lerde hem yönetmen hem senaryocu ve hem de yapımcı olarak  gerçekleştirdiği eserlerle Yeşilçam’a yön verdiği gibi, Yeşilçam sineması içinde alternatif- muhalif- yeni bir sinemanın oluşmasına önayak olmuştur. Yılmaz Güney sinemasını anlamak ve hakkında doğru tespitler yapabilmek için onun sinema serüvenini yasam öyküsüyle birlikte ele almakta fayda var.

Anahtar Kelimeler:

The Living History Of Yilmaz Guney and A Overview Of Its Filcommunity
2019
Yazar:  
Özet:

Yılmaz South is a person who has hit his mark as a multi-faceted artist (filmmaker) in the art history of Turkey.  In addition to the actor, screenwriter, director and producer personality, he has signed many successes as a novel, story writer. In a Turkey where a clear artist’s personality and responsibility are multi-faceted with social-political disruptions, divisions, social unrest and economic trouble, he has demonstrated a sensitive approach to problems in his artwork and film works. Turkey has entered the attempt to translate the feudal contradictions of the society, its life under network conditions without exaggerating and escaping from sloganism into a social realistic language. In the 1960s, Yılmaz South, who climbed with his own individual effort by breaking the star player system of Greşilçam, managed to legend up to the staircase of "Burry King" in the hearts of the Turkish people, and after that, with his alternative identity, he also influenced many players by wasting the usual patterns related to play. Especially in the 1970s, as both the director and the producer directed to Greenland with his works as a director and producer, the Greenland cinema has been preventing the formation of an alternative-opposition-new cinema. It is useful to understand the Southern cinema and to get the right discoveries about it to deal with its film story along with the law story.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 572
Atıf : 3.297
2023 Impact/Etki : 0.241
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi