Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 50
 İndirme 10
Examination Of Postgraduate Theses On Virtual Reality In The Field Of Social Sciences In Turkey
2021
Dergi:  
Asian Journal of Distance Education
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to examine the permitted theses in the Social Sciences group with virtual reality in the title of the review results made in the Council of Higher Education Thesis Center, through content analysis method. In the research, 54 postgraduate theses were examined and the distribution of the theses with virtual reality in their title were analyzed according to the years they were published, by type, by languages, by universities, by departments, according to the purpose of theses, by type of virtual reality software used, by type of virtual reality hardware, by the names of software and hardware. Since theses on educational sciences were intense, analysis was also carried out according to research methods, data collection tools and data sources. In addition, the distribution of keywords in theses was also determined. Based on the obtained data, the highest number of theses was reached in 2019, while most of the theses were completed as master’s thesis. While theses on virtual reality are mostly completed at Bahçeşehir University, they intensify on the Department of Computer Education and Instructional Technology in terms of department type. In the theses, especially virtual reality game experiences are aimed. 3600 Video and 3D Games are the most used software types, while the Virtual Reality Headsets are the most used hardware. Oculus Rift is the most used virtual reality hardware brand. Beside these, it is found that quantitative method is mostly preferred, the most used data collection tool is questionnaire, and the most used data source is undergraduate students.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Asian Journal of Distance Education

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 86
Atıf : 105
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini