Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 9
 İndirme 1
Özgür Balkılıç. Temiz ve Soylu Türküler Söyleyelim: Türkiye’de Milli Kimlik İnşasında Halk Müziği. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2015
2016
Dergi:  
Aurum Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Kitabın ikinci bölümü, Türk milli kimliğinin inşası sürecinin temel bir unsuru olarak Erken Cumhuriyet dö- nemi müzik politikalarına yoğunlaşıyor (s. 45° vd). Yazar, bu bölümde Türk müziğindeki batılılaşma ve modernleşme çabalarının on dokuzuncu yüzyılın ilk çeyreğinden sonra başladığını öne sürüyor ve daha önce de dile getirilen bu görüşü ayrıntılandırıyor. Ona göre, bu dönemdeki batılılaşma gayretleri sistemli ve planlı olmasalar da Kemalist müzik reformlarının “düşünsel kökenlerini” izlemek açısından önem arz ediyor (ss. 45, 61). Üstelik Tanzimat’ın modernleşme çabalarıyla birlikte Osmanlı musikisinin bazı yerleşik kuralları da bozuluyor, şarkı formu hiç olmadığı kadar öne çıkıyordu (s. 58). Geç Osmanlı ve Erken Cum- huriyet dönemlerinin müzik reformları arasındaki başlıca fark, ikinci dönemde reformların “çok daha yo- ğun, daha devlet kontrolünde ve daha sistematik” bir şekilde gerçekleştirilmesiydi (s. 46). Balkılıç, müzik politikaları açısından Erken Cumhuriyet dönemini de 1923-1934 ve 1934-1952 dönemleri olmak üzere ikiye ayırıyor (s. 46). Buna göre zamanın deyimiyle “musiki inkılabının” ilk dönemine daha çok yasaklar, (1926’da Dar-ül Elhan’da Osmanlı müziği eğitiminin yasaklanması gibi) yasal düzenlemeler, derleme gezi- leri ve başarısız kalmış ulusal opera besteleme çabaları damgasını vurmuştu (ilk ulusal ve fazlasıyla didak- tik operalar için s. 66 ve devamına bakılabilir). Bu dönem müzik reformları modernleştirici kadrolar açısın- dan yüzeysel ve “başarısız” kalmışlardı (s. 70). Yazar, 1934 yılında toplanan Musiki İnkılabı Komisyonu’yla birlikte devletin müzik alanına daha doğrudan ve kurumsal bir şekilde müdahalelerinin olduğu ikinci dö- nemin başladığını savunuyor (s. 46 ve özellikle 62 vd). Bu komisyon, reformların ana amacını halk müzi- ğinin çok sesli hale getirilmesi olarak belirlemiş, alaturka musikinin radyoda çalınmasının yasaklanması, okullarda müzik eğitiminin yeniden düzenlenmesi, halk müziği dershanelerinin açılması gibi konular gö- rüşülmüştü (s. 71). Bu dönemde devlet konservatuvarı kurulmuş, Paul Hindemith, Bela Bartok gibi zama- nın çok önemli Batılı müzisyenleri ülkeye davet edilerek reform ve derleme çalışmalarında onların öneri

Anahtar Kelimeler:

The Free Balcony. Clean and Noble Turks Let's Say: People's Music In The National Identity Building In Turkey. Istanbul: History Foundation Country Publications, 2015
2016
Yazar:  
Özet:

The second part of the book focuses on the music policies of the Early Republic as a key element of the process of building the Turkish national identity (p. In this section, the author suggests that the Westernization and modernization efforts in Turkish music began after the first quarter of the nineteenth century, and describes this previously expressed view. According to him, the Westernization efforts in this period are not systematic and planned, but are important in view of monitoring the "thinking origins" of the Kemalist music reforms. 45 and 61). Furthermore, along with Tanzimat’s modernization efforts, some established rules of Ottoman music are also broken, and the form of the song appears above ever (p. The main difference between the music reforms of the late Ottoman and Early Cum-Huriah periods was that the reforms were carried out in the second period in a way "more yo-qing, more state-controlled and more systematic" (p. Balkılıç also divides the period of Early Republic into two periods: 1923-1934 and 1934-1952. According to this time, the first period of "musical incrust" was more prohibited, (such as the prohibition of the Ottoman music education in Dar-ul Elhan in 1926) the legal regulations, the compilation trips and the failed national opera compilation efforts hit the mark (for the first national and too didak-tick operas can be seen p. This period of music reforms had remained superficial and "unfortunate" from the modernizing staff open (p. 70). The author, along with the Music Recognition Commission, which was gathered in 1934, argues that the second turning-humidity began, where the state was interfering more directly and institutionally in the music field (p. 46 and especially 62 vd). The Commission determined the main objective of the reforms as making the public music more sound, the prohibition of the radiation of alaturka music, the reorganization of music education in schools, the opening of public music classrooms (p. During this period the State Conservatory was established, Paul Hindemith, Bela Bartok and other important Western musicians were invited to the country by their proposals in the reform and composition work.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Aurum Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 117
Atıf : 168
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini