Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 36
 İndirme 6
POSTMODERN ÇAĞDA MİLLî KİMLİĞİN YAPIMI VE YAPISÖKÜMÜ: İNGİLİZLİĞİN 50 TEMEL ÖZÜ
2021
Dergi:  
Milli Folklor
Yazar:  
Özet:

Postmodernizm, dil, politika, tarih, kültür, sanat ve edebiyata dair tüm yerleşik varsayımlara bir tepki olarak yirminci yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkmış ve kısa sürede felsefi ve kültürel söyleşime yön vermeye başlamıştır. Postmodernizm, bu yönüyle, felsefe tarihinde üst anlatılara duyulan güvensizliği vurgulayan bir dönüm noktası, bir paradigma değişimidir. Postmodernistler üst anlatılara duydukları güvensizliği, üst anlatıların tarafsız gerçeklikten çok birer insan yapımı olduğu ve bu nedenle de güvenilirlik ve doğruluk savlarının sorgulanması gerektiği düşüncesine dayandırır. Postmodernizmin doğurduğu paradigma değişimi kaçınılmaz olarak bireyin kendisini ve onu çevreleyen dünyayı algılama biçimini değiştirir ve bireyi en hassas gerçeklerini ve inançlarını sorgulamaya yönlendirir. Millî kimlik anlayışı, farklı bakış açılarının getirildiği bu hassas alanlardan biridir. Özellikle Batı medeniyetlerinde millî kimlik anlayışına getirilen postmodern bakış açılarından yola çıkan bu çalışma, millî kimliğin dil tarafından yapılandırılan, baskın söylemin çıkarlarına ve dönemin gereksinimlerine göre şekillendirilen bir üst anlatı olduğunu, millî kimliğin meşrulaştırılması, kabulü ve içselleştirilmesi noktasında önemli bir rolü olan millî folklorun de dilin ve baskın söylemin tahakkümünden kurtulamayacağını savunmaktadır. Bu sav doğrultusunda bu çalışmada geç kapitalizm ile millî kimlik kavramı arasındaki yakın ilişki irdelenecek ve millî kimliğin kapitalizmin ağına yakalanarak nasıl kullanım değerine göre yapısöküme uğratılabilen ve yeniden yapılandırılan bir metaya dönüştüğü gösterilecektir. Bunu yaparken çalışmada yürütülen tartışmalar İngiliz millî kimliğiyle sınırlı tutularak İngiliz millî kimliğinin ve folklorunün yapımı ve yapısökümü üzerine ciddi sorular yöneltilecek, bu soruların cevabı ise Julian Barnes’ın 1998 yılında yayınlanmış olan İngiltere İngiltere’ye Karşı adlı romanına başvurularak aranacaktır. Barnes’ın İngiltere İngiltere’ye Karşı romanı, romanda “İngilizliğin 50 temel özü” olarak ifade edilen folklorik unsurlarının yapısöküme uğratma ve yeni bir millî kimlik yaratma sürecine dâhil edildiği, ticari amaçlarla tıpkı Disneyland gibi bir İngiltere minyatürü olan yaşayan bir tema parkına dönüştürüldüğünü resmeden, postmodern çağın belki de en iddialı romanlarından biridir. Romanın acı ironisi, İngiliz millî kimliğini oluşturan 50 temel folklorik unsurun kapitalist amaçlar doğrultusunda yeniden yapılandırılan bu replikasının, İngiliz millî kimliğinin ve İngiltere’nin aslında bir gerçeklik olarak hiç varolmayışının üstünü örterek hızlı bir şekilde gerçekliğin kendisiymiş gibi kabul edilmesi ve benimsenmesi karşıtlığında yatar. Bu durum, Fransız düşünür ve toplumbilimci Jean Baudrillard’ın simülasyon kavramıyla açıkladığı postmodern çağın kapitalizm ve tüketim kültürü üzerine kurulu doğasını örnekler niteliktedir. Jean Baudrillard’ın simülasyon kuramına göre, postmodern çağda özgün bir gerçeklik yoktur, her şey gerçekliğin yerini tutan ancak aslında yapaylığın hüküm sürdüğü bir hipergerçekliktir. Baudrillard’ın kuramından hareketle Barnes’ın İngiltere İngiltere’ye Karşı romanı, farklı İngiliz millî kimlikleri ve bu millî kimliklerin değişen amaçlar doğrultusunda yapımı ve yapısökümünü resmederken, millî kimlik anlayışının bir üst anlatı olarak süregelen tahtını tehdit etmekte ve bir hipergerçeklik olduğunu vurgulamaktadır.

Anahtar Kelimeler:

The Postmodern Age: The 50 Basic Features of English
2021
Dergi:  
Milli Folklor
Yazar:  
Özet:

Postmodernism appeared in the second half of the twentieth century as a response to all the embedded assumptions of language, politics, history, culture, art and literature, and soon began to direct the philosophical and cultural discourse. Postmodernism, in this regard, is a turning point, a paradigm change, which emphasizes the uncertainty of the above stories in the history of philosophy. Postmodernists rely on the uncertainty they hear to the top stories, the idea that the top stories are more than a human creation than a neutral reality, and therefore the reliability and accuracy arguments should be questioned. The paradigm change that the postmodernism generates inevitably changes the individual’s perception of himself and the world around him and guides the individual to question his most sensitive facts and beliefs. The concept of national identity is one of these sensitive areas where different perspectives are brought. This study, which is based on postmodern perspectives brought to the understanding of national identity in the Western civilizations in particular, claims that national identity is a top narrative structured by the language, shaped according to the interests of the rebellious speech and the demands of the time, and that national folklore, which plays an important role in the point of legitimation, acceptance and internalization of national identity, will not be able to get rid of the struggle of the language and rebellious speech. According to this argument, in this study, the close relationship between late capitalism and the concept of national identity will be revealed, and it will be shown how national identity has been captured in the network of capitalism and transformed into a subject that can be structured and re-structured according to its value of use. The discussions in the study will be limited to the British national identity and serious questions about the production and structure of the British national identity and the folklore, and the answer to these questions will be searched by the novel of Julian Barnes, published in 1998. Barnes's novel Against England is one of the most ambitious novels of the postmodern era, depicting that the folklore elements expressed in the novel as "The 50 Basic Essences of English" were incorporated into the process of structuring and creating a new national identity, transformed for commercial purposes into a living theme park with a British miniature like Disneyland. The painful irony of the novel is that this replica of the 50 basic folklore elements that form the British national identity, reorganized in line with the capitalist purposes, is rapidly opposed to the acceptance and adoption of the reality as itself, depriving the British national identity and the fact that Britain never existed as a reality. This situation is an example of the nature of the postmodern era based on capitalism and consumption culture, which the French thinker and sociologist Jean Baudrillard explained with the simulation concept. According to Jean Baudrillard's simulation theory, there is no original reality in the postmodern age, it is a hyper-reality that puts everything in place of reality but is actually dominated by artificiality. Based on Baudrillard's theory, Barnes's novel Against England, depicts the production and structure of different British national identities and these national identities according to the changing purposes, while the national identity concept threatens its continuing throne as a top narrative and emphasizes that it is a hyper-reality.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Dergi:  
Milli Folklor
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Milli Folklor

Alan :   Filoloji

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.690
Atıf : 8.920
Milli Folklor