Günümüzde gerçekliğin yerini sanal gerçeklik almıştır. Sanal dünyada zaman ve mekan sorunu yoktur. Yaşanan sanal dünyada, mekan engel değildir. Artık dokunmadan, bulaşmadan, tiksinmeden yerimizde durarak gezilebilmekte veya gezenlerin, görenlerin deneyimleri sosyal medyadan o anda ya da sonradan izlenebilmektedir. Bahsedilen alanda tüm aktörler gerçektir. İnsanların nesneleştirildiği toplumsal düzende, aktörler sanal gerçeklik üzerinden varlıklarını ispatlama çabasına girmektedir. Ama bunu oturdukları yerden temassız bir şekilde yapmaktadır. Makale, sanal dünyanın insanları deneyimden ve gerçeklikten uzaklaştırdığı iddiasını taşımaktadır. Bu bağlamda deneyimin yerine sanal ilişkilerin, tinsel seyahatlerin geldiğini ve sanal dünyanın zaman ve mekanı ortadan kaldırarak kimlikleri dahi etkilediğini göstermeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparken de deneyimin ortadan kalkma sebepleri irdelenmektedir. Ayrıca makalenin kavramsal çerçevesini de oluşturan kültür endüstrisi temelinde teknolojik gelişmelerin –özellikle fotoğraf teknolojisinin- deneyim ve gerçeklik üzerindeki etkisine bakılmaktadır.
Günümüzde gerçekliğin yerini sanal gerçeklik almıştır. Sanal dünyada zaman ve mekan sorunu yoktur. Yaşanan sanal dünyada, mekan engel değildir. Artık dokunmadan, bulaşmadan, tiksinmeden yerimizde durarak gezilebilmekte veya gezenlerin, görenlerin deneyimleri sosyal medyadan o anda ya da sonradan izlenebilmektedir. Bahsedilen alanda tüm aktörler gerçektir. İnsanların nesneleştirildiği toplumsal düzende, aktörler sanal gerçeklik üzerinden varlıklarını ispatlama çabasına girmektedir. Ama bunu oturdukları yerden temassız bir şekilde yapmaktadır. Makale, sanal dünyanın insanları deneyimden ve gerçeklikten uzaklaştırdığı iddiasını taşımaktadır. Bu bağlamda deneyimin yerine sanal ilişkilerin, tinsel seyahatlerin geldiğini ve sanal dünyanın zaman ve mekanı ortadan kaldırarak kimlikleri dahi etkilediğini göstermeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparken de deneyimin ortadan kalkma sebepleri irdelenmektedir. Ayrıca makalenin kavramsal çerçevesini de oluşturan kültür endüstrisi temelinde teknolojik gelişmelerin –özellikle fotoğraf teknolojisinin- deneyim ve gerçeklik üzerindeki etkisine bakılmaktadır.
Nowadays, reality is replaced by virtual reality. There is no problem in time and space. In the virtual world, the place is not an obstacle. Now we can travel without touching, without infection, without touching, or the experiences of travelers, who see from social media At that time or later. can be observed. All the actors in this area are true. In the social order in which people are objectivized, actors try to prove their existence through virtual reality. But they do it without contact from where they are sitting. The article claims that the virtual world removes people from experience and reality. In this context, instead of experience, it aims to show that virtual relationships, sex trips come and that the virtual world, by eliminating time and place, affects even their identities. When doing this, the reasons for the disappearance of the experience are revealed. The cultural industry, which also forms the conceptual framework of the article, is based on the impact of technological developments – especially photography technology – on experience and reality.
Field : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|