Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 5
Yilmaz Güney’s The Fields of Yuréghir and Arkadaş: From Despair to Hope
2021
Dergi:  
CINEJ Cinema Journal
Yazar:  
Özet:

Abstract This article discusses two relatively unknown works of Yilmaz Güney in the English-speaking world: Boynu Bükük Öldüler (They Bowed their Heads in Shame),1 a semi-autobiographical novel, which in 1972 won the Orhan Kémel prize, and Arkadaş (The Friend), a film released in Turkey by Güney Film in 1974. More than ten years separate these two works. The Fields of Yuréghir was written during Güney’s imprisonment from 1960 to 1963, a period marked by the military coup of 27 May 1960, which lasted until 1961 and a series of coalition governments from 1961 to 1965 under the premiership of İsmet İnönü (1884-1973) of the Republican Party. Arkadaş was filmed in 1974 against the backdrop of the Turkish invasion of Northern Cyprus in August 1974, a time of great patriotic fervour under the charismatic and left-leaning premiership of Bülent Ecevit (1925-2006).  Güney had by then experienced considerable success as a filmmaker and actor. Arkadaş is a product of this favourable constellation of circumstances, both political and personal, that marked this brief period that was abruptly ended by his imprisonment in September 1974.  The article is divided into the following sections: a short biography of Yilmaz Güney; a summary of The Fields of Yuréghir and Arkadaş; a thematic analysis of the two works under the headings of political engagement, sexual mores, religion, and national identity; and a conclusion.   References Akser, M. (2009). Yilmaz Güney’s beautiful losers: idiom and performance in Turkish political film. In D. Bayrakdar (Ed.), Cinema and politics: Turkish cinema and the new Europe, 142-53. Cambridge Scholars Publishing.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




2020


CINEJ Cinema Journal

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 244
Atıf : 146
CINEJ Cinema Journal