Bu makalede, İbn Sînâ'nın ruh anlayışını ele alarak günümüzde bu konudaki yapılan çalışmalara ışık tutmak amaçlanmaktadır. İbn Sînâ'nın Kitabü’n-Nefs ve birçok şerhi yapılmış olan el-Kasîdetü’l-Ayniyyetü’r-Rûhiyye fi’n-Nefs (Ruh Kasidesi) adlı eserleri bu çalışmanın temel başvuru kaynaklarındandır. Ona göre ruh, bedene hayat verip onu yönetmektedir, bedene misafir olan ruhun asıl yeri kutsal alemdir. Ölüm, aslında ruhun beden kafesinden kurtulmasını ve hakikatleri görmesini mümkün kılacak bir aleme intikalini sağlamaktadır. Sonuç olarak İbn Sînâ, ruh anlayışıyla hem ruhun bedenle olan geçici münasebetine işaret etmekte hem de ölümün bir yok oluş olmadığını ortaya koymaktadır. İbn Sînâ'nın ruh anlayışının günümüz insanın kendine özellikle ruha dair sorularına belirli ölçülerde yanıt verici nitelikte olduğu da söylenebilir.
In this article, it is intended to keep light on the work done on this subject today by addressing the spirit of Ibn Sina. The Book of Ibn Sina’s (Nefs) and many of the works made by al-Kasîdetü’l-Ayniyyetü’r-Rûhiyye fi’n-Nefs (Ruh Kasidesi) are the main sources of the application of this work. According to him, the Spirit gives life to the body and governs it, the true place of the Spirit who is a guest to the body is the holy universe. Death actually provides the spirit with an impeachment that makes it possible to get rid of the body’s cave and see the truth. As a result, Ibn Sinâ is pointing to the temporary relationship of the soul with the body with the spirit and reveals that death is not a disappearance. It can also be said that Ibn Sina’s spirit understanding is in a certain degree responsive to the questions of man today, especially about the spirit.
Alan : İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|