Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 15
 İndirme 1
A Journey through Zúñiga’s Invisible Madrid
2020
Dergi:  
Pasavento. Review of Hispanic Studies
Yazar:  
Özet:

Abstract Madrid is the common ground which underlies the Spanish Civil War trilogy, by Juan Eduardo Zúñiga. The approach to literary space highlights his symbolic ability for realism, together with his ethic and aesthetic vision of both the world and the literary fact. Literary sources for this artistic conception of the city can be found among the Russian writers along with the Symbolism more plainly than in the works of local croniclers. The analisys of the story "Ruinas, el trayecto: Guerda Taro" stands as a model for a deeper study which would determine the complete map of Zuñiga’s Madrid. This short tale perfectly shows that the topography which runs through the stories traces “an invisible story of the city”. It is as well a brilliant example of how classical topics such as the “ut pic- tura poesis” or the poetry of the ruins can be reworked to sustain a foundation for a poetics. By playing the leading role in this cycle of stories, Madrid endows the whole set of the stories with a structural unity. The city is the guide to the symbolic dimension of time, and its historicity encloses a critic vision. The genre of the trilogy relates to the complex nature of the city as a chronotope. Bearing in mind these conclusions and the textual history of Zuñiga’s first edition of the Spanish Civil War trilogy, it is the purpose of this paper to update the question of what literary genre does this short story collection belong to, since specialized bibliography doesn’t seem to agree on a definition and ranges from “short story cycles” to “cuentarios” or even para-novelistic forms.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Pasavento. Review of Hispanic Studies

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 407
Atıf : 29
Pasavento. Review of Hispanic Studies