Kurʼanʼda din kavramı, Yüce Allahʼa nispetle hâkimiyet, itaate zorlama, hesap sorma, ceza; insana nispetle teslimiyet ve itaat anlamlarına gelmektedir. Bu iki yönlü münasebeti sağlayan ise, ilâhî kanunlardır. Şayet toplumda ilâhî hükümler icra ediliyorsa, Allahʼın dinine tabii olunmuş demektir. Fakat ilâhî hükümler dışında başka unsurların egemenliği yürürlükte ise, Allahʼın dini benimsenmemiş manasına gelir. “Din adamlarıˮ, klasik İslâmî literatürde bulunmayan bir kavramdır. Tarih boyunca, din ile din adamları arasında oldukça yakın bir ilişki olduğu görülmektedir. Din adamları, toplumda dini geleneğin teşekkülünde ve eğitim-öğretim yoluyla sonraki nesillere aktarılmasında başlıca aktör olmuşlardır. Öte yandan kimi insanlar, Yüce Allahʼın dinini ve kitabını bir kenara bırakarak din adamlarının yorumlarını benimsemişlerdir. Din adamı sınıfı genelde menfi bir çağrışım yapmaktadır. Ancak din adamları, dinin özüne ve kaynaklarına sadık kaldıkları oranda dinin yaşanmasında ve sonraki nesillere aktarılmasında olumlu katkıları olmuştur. Çalışmamızda Kurʼanʼda din adamlarına yapılan eleştiriler mevzusu işleneceği için, ağırlıklı olarak dine menfi etkisi olan din adamları; bu etkinin sebep ve sonuçları ele alınmaya çalışılacaktır.
In the Qur’an, the concept of religion comes to the meaning of righteousness, obedience, complaint, punishment, and submission to man and obedience. Those who have the right to do so are the two of them. If the people of the world are worshipped, then God’s righteousness is worshipped. But if the righteousness of other elements is valid, then the religion of God is not accepted. “Religious men” is a concept that is not found in the classical Islamic literature. Over the course of history, there has been a very close relationship between religion and religious men. Religious men have become the main actors in the creation of religious tradition in society and in the transmission to the next generations through education and teaching. And some people have taken away the religion and the Book of Allah and accepted the interpretations of the religious men. The religious class man usually makes a genuine call. But the religious men have had a positive contribution to the existence of religion and to the translation to the next generations as they remained faithful to the essence and sources of religion. In our work, the criticism of the religious men in the Qur’an will be processed, and the religious men who are mainly religious influence will be attempted to discuss the causes and consequences of this effect.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|