Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 44
 İndirme 7
Burdur İlindeki Somalili Sığınmacılar Örneğinde Kültürel Kimlik ve Kadın Sünneti
2021
Dergi:  
Milli Folklor
Yazar:  
Özet:

Kadın sünneti, kadının dış genital organlarının dinsel, kültürel vb. gerekçelerle çeşitli düzeylerde kesilip alınması olarak tanımlanmaktadır. Tarihsel olarak özellikle batı, doğu ve kuzey Afrika ile Ortadoğu ve Asya’nın bazı bölgelerinde görülen bir gelenektir. 29 ülkede tespit edilen uygulama biçimi kültürden kültüre de farklılık göstermektedir. Ne var ki günümüzde göçler vasıtasıyla neredeyse küresel bir uygulama alanına sahip bulunmakta ve her geçen gün onlarca kadın, sünnete maruz kalmaktadır. Bu yayılıma paralel olarak, özellikle kadın sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri nedeniyle sadece uygulanan ülkelerin değil, dünya genelini ilgilendirmeye başlayan bir kültürel pratik haline dönüşmüştür. Bu noktada uluslararası kuruluşlar kadın sünnetinin insan haklarına aykırılığını vurgularken, akademik çalışmalar ise geleneği, bağlamı içinde anlama çabasına girişmişlerdir. Bu çalışma ise Somalili sığınmacılar örneğinde, kadın sünnetini, kültür ve kimlik arasındaki ilişki bağlamında ele almıştır. Kültürün, bir toplumun genel yaşam tarzını oluşturmakla birlikte, göç sonrası yeni kültürel çevreye uyarlanma konusunda da kimi toplumsal kural ve düzenlemelerin sürdürülmesinde ve hatta meşrulaştırılmasında kilit bir rol üstelendiği ileri sürülmektedir. Kuşkusuz bireylerin, kendi kültürel çevrelerinde başat olan bir geleneği reddetmeleri ya da o gelenek ile mücadele etmeleri güçtür. Ancak farklı bir kültürel çevre, birey ya da grupların reddetme/karşı koyma ihtimallerini artırmasına karşın gelenek(ler) kimi zaman tekrar gündeme gele-bilmektedir. Bu bağlamda geleneğin neden yeniden gündeme geldiği, toplumsal hayatın ya da grup kimliğinin sürdürülmesindeki rolü ile ilişkili olacaktır. Kadın sünnetinin göç, kültür ve kimlik arasındaki ilişkiyi açıkla-mada örnek olarak alınmasının temel sebebi, sığınmacı statüsündeki Somalililer arasında grup kimliğinin ko-runmasının bir argümanı haline getiriliyor olmasıdır. Somaliler, iç savaş, yoksulluk, kuraklık sonrası oluşan kıtlık vb. gerekçelerle Türkiye’ye sığınma taleplerinin sonucunda 2000’li yılların başlarından itibaren bir uydukent olan Burdur iline yerleştirilmeye başlanmıştır. Ancak Somaliler ile yerli halk arasındaki fenotipik ve kültürel farklılıklar, sığınmacı gurubun, çoğunluk grubundan izole yaşamlarını ve yeni kültürel çevreye dahil olma/ol(a)mamalarına neden olmuştur. Benzer biçimde Türkiye’nin, üçüncü ülkeye göç etme talepleri karşılanıncaya kadar, geçici bir yerleşim olarak görülmesi göç kaynaklı uyum sorunlarının çözümünü de güç hale getirmektedir. Böylece genel olarak ev sahibi kültüre entegre olamama, kültür ve kimliğe ilişkin dinamiklerin yeniden gündeme gelmesine neden olmaktadır. Saha araştırmasına dayalı olan bu çalışma 30 Somalili kadın ile derinlemesine görüşmeler yapılarak gerçekleştirilmiştir. Kadın sünnetinin genel bir betimlemesine yer verilerek temelde göç sonrası grup kimliğinin korunmasında kültürel dinamiklerin nasıl işlevsel hâle getirildiğine odaklanılmıştır. Saha çalışmasına dayalı veriler izleğinde, grup kimliğinin tehdit altında hissedilmesi nedeniyle kadın sünnetinin, kültür ve kimlik arasındaki ilişkiye bağlı olarak yeniden inşa edildiği görülmüştür. Zira kültürel çevrenin farklılaşmasına paralel olarak ortaya çıkan kültürel değişme sürecinde bir davranış, düşünce ya da tutumun varlığını sürdürebilmesi toplumsal yapı içindeki işlevselliğine bağlıdır.

Anahtar Kelimeler:

This Is An Example Of The Cultural and Cultural Nature Of The People Of Somalia.
2021
Dergi:  
Milli Folklor
Yazar:  
Özet:

The female synthesis, the religious, cultural, etc. of the female external genital organs. It is described as being cut and taken on various levels. Historically, it is a tradition seen in the west, east and northern Africa and some regions of the Middle East and Asia. The form of practice identified in 29 countries differs from culture to culture. Today, however, it has almost a global scope of practice through migration, and dozens of women are exposed to sins every day. Parallelly, this spread has become a cultural practice that has begun to affect not only the applicable countries, but the entire world, especially because of its adverse effects on women’s health. At this point, international organizations have emphasized the violation of human rights of women's synthesis, while academic studies have made an effort to understand the tradition and context. This study, in the example of Somali refugees, discussed the female synthesis in the context of the relationship between culture and identity. The culture, while forming a society’s general lifestyle, is claimed to play a key role in the preservation and even legalization of some social rules and regulations in the adaptation to the new cultural environment after migration. Certainly, it is difficult for individuals to reject a tradition that is mainly in their cultural environments or to fight with that tradition. However, despite the increased possibility of a different cultural environment, individuals or groups are rejected or opposed, tradition(s) can sometimes be re-established. In this context, it will be related to why the tradition is re-established, the role of social life or group identity in the preservation. The main reason for women's synthesis to take the relationship between immigration, culture and identity as an explanatory example is that it is becoming an argument for the co-run of group identity among the Somalians in the refugee status. Somalians, civil war, poverty, hunger after drought, etc. As a result of asylum requests to Turkey, a satellite from the beginning of the 2000s began to be placed in the Burdur province. But the phenotypical and cultural differences between the Somali and the indigenous people have led the refugee group to live isolated from the majority group and not to be involved in the new cultural environment. Similarly, the view of Turkey as a temporary settlement until the demands for immigration to a third country are met, makes it more powerful to solve the problems of immigration-based harmony. Thus, in general, the host cannot be integrated into the culture, and the dynamics of culture and identity are resumed. The study, based on field research, was conducted through deep conversations with 30 Somali women. With a general description of the female synthesis, it is focused on how cultural dynamics are functional in the preservation of the group identity after migration. Following the data based on the field study, it was found that the female synthesis was reconstructed due to the relationship between culture and identity due to the feeling of the group identity being threatened. The ability to maintain the existence of a behavior, thought or attitude in the process of cultural change that occurs parallel to the diversification of the cultural environment depends on its functionality within the social structure.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Milli Folklor

Alan :   Filoloji

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.672
Atıf : 8.849
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini