Doğayı taklit etmek (mimesis), sanatçı ile alımlayıcı arasında bir duygu aktarım mekanizması olmak gibi sanatın özüne dair tartışmalar devam ede dursun, sanat; sanatçı ile sanatçı arasındaki etki zinciriyle beraber süregider. Üstelik bu ilke, Cennet’ten Esma’yı öğrenerek gelen Hz. Adem’e, dolayısıyla eskiye, geçmişten gelene ulu bir gözlükle bakan Doğu (İslam) toplumlarında da, sanatçının edimini İlahî yaratıcılığa meydan okumak olarak gören Batı (Hristiyan) toplumlarında da aynıdır. Otodidaktizmin en önemli başvuru kaynağı, sanatçıların daha evvelki sanat eserleri üzerine yaptığı gözlemlerdir ki bu evrensel metod, sanat eserlerinin zaman içerisindeki seyrinde en etkin belirleyicidir. 20. yüzyıl bidayetinin dâhî Türk müzik sanatçısı Tanburî Cemil Bey’in, icrasıyla kendi kuşağının ve sonraki nesillerin sanatçılarını etkilediği malumdur. Yaşadığı devrin yenilik-perver ruhuyla Türk müziğinde birçok hareketin ilki olmak kaderini yaşayan Cemil Bey, ortaya koyduğu besteleriyle, bu alanda etkilendiği isimleri bildirirken Türk müziği besteciliğinde öteden beri var olan nazirelerin modern bir yorumunu da yapmıştır. Bu hususta yalnız değildir; dönem, saz müziğinden, şarkılara birçok nazire örnekleriyle doludur.
Imitation of nature (mimesis) is a mechanism of the transmission of emotions between the artist and the acquirer, so that the debate on the essence of art continues, the art continues with the influence chain between the artist and the artist. This is the way to learn from heaven. It is the same in the Eastern (Islam) societies that look at Adam, therefore to the ancient, with a glass to the past, and in the Western (Christian) societies that see the artist’s work as a challenge to the divine creativity. The most important source of application for autodidacticism is the observations by artists on earlier artworks that this universal method is the most effective determiner in the course of artworks over time. 20 is. It is noted that the century’s prayer has influenced the Turkish music artist Tanburî Cemil Mr. and his performance has influenced his own generation and the artists of the next generations. Cemil Bey, who lives the fate of being the first of many movements in Turkish music with the spirit of innovation-perver of the revolution in which he lived, with his compositions revealed the names he was influenced in this field while making a modern interpretation of the Nazis that have existed since then in the Turkish music composition. It is not alone in this regard; the period is full of sound music, songs and many Nazi examples.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|