Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 41
 İndirme 3
DICHOTOMOUS IPSEITY: MULTIVALENT TRANSGRESSIONS IN WOMENS' POETRY ACROSS TIME AND CULTURES
2021
Dergi:  
İlköğretim Online
Yazar:  
Özet:

Language is not merely a mode of articulation, it is also a dwelling place (Monolingualism of the Other1), constituting an individual's self.At the same time,language has been a powerful tool for exercising repression (Hendricks and Oliver 5). With power being integrally connected with patriarchy, patriarchal structures haveexercised this manipulation through language in constructing identity or ipseity. Through its"juridico-discursive" (The History of Sexuality Vol. 183) functioning, patriarchy has, through all ages,silenced a woman by imposing its own criterion of feminine fulfillment and pushing her to the position of an object.Hence, when women writers enter the domain of writing, the act in itself becomes a transgression asa woman endeavours to reclaim her voice and her physical beingthrough this literary intervention with the help of language.Yet, this struggle is not uniform as it deals with a multiplicity of force relations that determine and undermine the multivalent forms of resistance which function as indicators of the dichotomy within the notion of a woman writer's sense of the self or ipseity as she engages with language which has been a domain of patriarchal power.Using the Foucaultian notions of censorship and repression in conjunction with the relationship between patriarchy and the feminine mystique as its philosophical underpinnings,this study endeavours to investigate how specifically women poets, across various historical eras and cultures, have tried to cross or negotiate with these unsettling obstacles. Through a close reading of five poems by five women poets belonging to different eras and cultural contexts, this article analyses how their use ofvarious modes of expression become indicators of the multivalent forms of transgressions that they engage in and how these resistances can be valorized through their modes of creative expression.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






İlköğretim Online

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 6.985
Atıf : 20.183
2023 Impact/Etki : 0.025
İlköğretim Online