Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 25
 İndirme 7
HARMONIOUS TOUCHES IN THE PHONOLOGICAL STRUCTURE IN (AL-FAJR) SURAH
2020
Dergi:  
Route Education and Social Science Journal
Yazar:  
Özet:

Al-Fajr surah has been defined as God's deed upon non-believers, calling for the fear of God, also to avoid tyranny and corruption in the first part of three, starting with an interesting and exciting part. Then, in the second part, it deals with the human nature which has not been refined by fear of God, piety, and forgiveness. It was implicit call for purification of the human soul. And the third part mentioned what will be in the judgement day of punishing sinners and rewarding the believers, thus a variety of verse segmentation is noted, and rhyme diversity as a result of the various meaning and scenes. Rhythm starts fast, with short frequency and light, matching the short verses and the rhythmical eloquence of the (R) sound easy rhyming and articulating, as well as omitting (ya) sound from the ending of verse four. This contributed to the creation of rhythmical synergy allowing (R) sound to accomplish musical unity, there are four omitted (ya) in Al-Fajr surah in the end of segmentation and throughout the surah. Then, the rhythm has changed and become relatively slow, as the syllables increase from (29) in the first five verses to (92) in the next nine verses. Along with that, the rhyming changed from the voiceless fricative (R) sound to the voiced explosive (D), as well as the long (A) sound that precedes it. Simulating with its rhyme and rhythm the long time line of the tyranny of ('Aad, Thamud, and Faraoh), and draw a picture of the continuous long lasting tyranny and the high built of (Thamud). Descriptions of the sounds were not unmatching with their reference either roughly, smoothly, clearly or matching with the context.

Anahtar Kelimeler:

null
2020
Yazar:  
0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Route Education and Social Science Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 2.706
Atıf : 1.318
Route Education and Social Science Journal