Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 109
 İndirme 38
 Sesli Dinleme 5
Osmanlı-venedik Ticari İlişkilerinde Saray Kumaşlarının Yeri
2019
Dergi:  
PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

Venedik Cumhuriyetinin Balkanlar, Ege, Karadeniz, Bizans İmparatorluğu ve Anadolu Beyliklerinden Aydınoğulları ve Menteşeoğullarıyla 13.yüzyılda başlayan ticaret yapma serbestileri, Osmanlı Devletinin 1453 yılında Konstantinopolis’i fetih etmesiyle sona ermiştir. Yeni kurulan Osmanlı Devleti ve güçlü Venedik Devleti arasında başlayan ikili anlaşmalar süresince siyasi ve ticari ilişkiler, sanat ve kültür etkileşimleri güçlenerek yüzyıllar boyunca devam etmiştir. Osmanlı Sultanları XVI. ve XVII. yüzyıllarda çeşitli tarihlerde Venedikli tüccarlara serbest ticaret lehine ‘ahdname’(kapitülasyon) garantileri bağışlamışladır ve imtiyazlı tüccarlar, Osmanlı kara ve deniz sınırları içinde serbestçe ticaret yaparak lüks ve kaliteli batı mallarının ülkeye girmesini sağlamışlardır. Venedik’ten İstanbul’a ulaşan malların önde gelen kalemlerini İstanbul’da Ali Kurna olarak bilinen(a.ligorna) filigranlı kağıtlar, Murano Adası camları ve damask, brokar, kadife gibi kıymetli ipekli kumaşlar oluşturuyordu. Osmanlı Sultanlarının seçtikleri  lüks ipekli kumaşlar sadece teknik bir beceri ürünü değil, ait oldukları dönemin dinsel, siyasal ve sosyal düşünce dünyasının ekonomik bir simgesi olmuştur.Venedik  Lagun atölyelerinde yüksek işçilikle dokunan ipekli kumaşlarda kullanılan geleneksel Osmanlı desenleri, kırmızı renk ve altın işlemeler Venedik dokuma tekniği ve Osmanlı zevkini yansıtmaktadır. Saray tarafından görevlendirilen hassa tacirleri tarafından sipariş edilen  (Venedik, Florantin) İtalyan kumaşları Osmanlı narh defterlerinde ve Topkapı Sarayı Müzesi envanterinde kayıtlıdır. Kaftanlar, döşemelikler, el yazma cilt kapaklarında Venedik kadifesi, telli diba,  atlas,  münakkaş kemha, zerbaft gibi kıymetli ipekli kumaşlar kullanılmıştır. Saraydaki kadife kaftanlardan sadece ikisinin Osmanlı kadifesi, diğerlerinin  altın telli çatma Venedik kadifesinden olması Osmanlı Sultanlarının  beğenilerinin göstergesidir. Bu bağlamda Venedik, Osmanlı siyasi, ekonomik ve kültürel ilişkileri kumaşlar üzerinden irdelenecektir.    

Anahtar Kelimeler:

The Role Of Court Textiles In Ottoman-venetian Relations
2019
Yazar:  
Özet:

Starting from the 13th Century, until the conquest of Istanbul, The Republic of Venice has been trading with Balkans, Aegean, Black Sea regions, Byzantine Empire and Anatolian seigniories upon capitulations. The newly founded Ottoman Empire has carried these relationships on a stronger basis, solidifying the political and economic relations with treaties and cultural and artistic interactions. In the 16th and 17th centuries, several Ottoman Emperors have signed "ahidnames" (capitulations) in favor of Venetian merchants, granting them the free trade of luxury quality goods both in the marine and territorial fields. These goods were consisted of papers (a.ligorna) glass, and fabrics such as damasks, brocade and velvet. The luxurious fabric selection of Ottoman Emperors were not only products of high technology but also economic, social and political symbols of the era in which they have been produced. The silk textiles woven in Venetian workshops reflect the Ottoman taste with a Venetian technology, carrying upon themselves the red color and golden ornaments of the Empire. The Italian textiles ordered by the official merchants of the Court were recorded in the Ottoman commodity registeries, in Topkapı Palace Museum inventory. Kaftans, upholstery, manuscript covers were intricately made with Venetian velvet and luxury fabrics like gold-threaded brocade, satin and kemha. The admiration of Ottoman Emperors towards Venetian velvets can clearly be seen on their selection of Kaftan textiles: only two kaftans are made of Ottoman velvet, while the others carry the details of Venetian weaving. Within this context, Ottoman and Venetian relations on politics, economy and culture will be examined through textiles.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 217
Atıf : 767
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini