Bu çalışma ‘gençliğin’ inşasına ve onun televizyon dizilerindeki toplumsal gösterimlerine odaklanmaktadır. Çalışma, Türk televizyon dizilerinde ‘gençliğin’ nasıl gösterildiğini ve belli anlamlamalarla nasıl özellikler ile yüklendiğini tartışır. inşasının hegemonik bir anlamlama sürecinin sonucu olduğunu kabul eder. Bir başka deyişle, çalışma belli başlı göstergeler üzerinden Türk televizyon dizilerinin gençliği nasıl inşa ettiğini ve gençliği nasıl dönüştürdüklerini incelemeye teşebbüs eder. Bu süreç belli başlı göstergeler ile toplumun kabul edilmiş düşüncelerinin, böylelikle de toplumsal gösterimlerinin yapılandırıldığını ve dönüştürüldüğünü gösterir. Bu çalışmada, bir Türk televizyon dizisindeki, Güneşi Beklerken, anlam yaratma süreçlerine değinerek itiatsizliğin gösterimi üzerinden ‘gençliğin’ inşası ve dönüşümüne dair bir yorumcu ve eleştirel çözümleme ve anlayış sunmayı amaçlamaktayım. Çalışmada Serge Moscovici’s 1984, 1988, 2000, 2001 tarafından ortaya konulan toplumnsal gösterimler ve Roland Barthes’ın 1977 görsel retoriğe ve düz-anlam/ yan-anlam ikiliğine dair düşünceleri üzerinden geçilmektedir. Bu çerçevede, gençlik kimliğini ortaya koyan dilsel ve sosyo-kültürel kodların televizyon dizilerindeki gösterimler yolu ile ‘gençliğin’ anlamını belirleyen yeni kodlarla değiştirildiğini tartışmaktayım
Alan : Eğitim Bilimleri; Hukuk; Sağlık Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|