Görsel bir iletişim aracı olarak afiş kavramı imgeler, kodlar, simgeler ve göstergeler içeren bir grafik tasarım ürünüdür. Bu çalışmada, dijital yayın platformlarından biri olan Netflix’in orijinal Türk dizileri için üretilen afişlerin, göstergebilimsel çözümleme yöntemiyle analizi yapılacaktır. Araştırmanı yöntemi için Charles Sanders Peirce’ın “görüntüsel gösterge, belirti, simge” olarak sınıflandırılan üçlü gösterge anlayışı kullanılacaktır. Araştırma evreni için örneklem olarak Hakan: Muhafız (2018) ve Atiye (2019) için üretilen afişlerden amaca uygun olarak seçilmiştir. Seçilen örneklem afişlerin grafik dil (tipografi, renk, biçim vb.) açısından anlatımı yapılacaktır. Dizinin kurgusal evreni, olay örgüsü, karakterleri, zaman ve mekân ilişkisi ile afiş tasarımındaki görüntüsel göstergelerin, belirtilerin ve simgelerin bağlantıları irdelenecektir. İncelenen iki dizi afişinde de, isimlerinin logolaştırılarak kullanıldığı ve kurgusal evrene yönelik özgün simgelere, yerel motiflere dayalı imgelere ve anlatısal göstergelere yer verildiği tespit edilmiştir.
As a visual communication tool, the poster concept is a graphic design product that contains images, codes, icons and indicators. In this study, the posters produced for the original Turkish series of Netflix, one of the digital broadcast platforms, will be analyzed using the indicative analysis method. The research method will be used by Charles Sanders Peirce's triple indicator concept, which is classified as "visual indicator, sign, symbol". As an example for the research universe, Hakan: Guardians (2018) and Atiye (2019) were selected according to the purpose of the poster produced. The graphic language of the selected sample posters (tipography, color, format, etc.) It will be told from the point of view. The fictional universe of the series, the plot of events, the characters, the relationship of time and space and the link of visual indicators, signs and icons in the poster design will be refined. In the two series of posters examined, it was also found that their names were used to logged and included original symbols for the fictional universe, images based on local motives and narrative indicators.
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|