Türk müziğinde çalgı eğitimi alanındaki çalışmaların sistematik bir yapıya sahip olmaması eğitim-öğretim aşamasında bazı sorunlara sebep olmaktadır. Klasik kemençe eğitimlerinde teknik yetersizliklerden kaynaklı icra problemleri ortaya çıkmaktadır ve çalgı hakimiyetinin kazanılması uzun zaman alabilmektedir. Bu sebeple bu eğitimlerin belirli bir sistematiğe oturtulması ve klasik kemençe eğitimine yönelik çalışmaların artması bir zorunluluk haline gelmiştir. Tüm çalgılarda temel pozisyon olan 1. pozisyon çalışmaları, daha ileri icraya zemin hazırlaması bakımından ve icra tekniklerinde yaşanan problemlerin giderilmesi adına büyük önem taşımaktadır. Bu parmak çalışmalarının belirli bir sistematiğe oturtulması ve etüt çalışmalarının artması bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu çalışma, yayınlanmış olan klasik kemençe metotlarındaki 1. pozisyon parmak etütlerinin incelenerek, eksik ve farklı yönlerinin tespit edilmesiyle ileride yapılacak olan çalışmalara ışık tutacak tespitleri ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda; klasik kemençe metotlarındaki 1. pozisyon parmak çalışmalarının farklı yöntemlerle aktarıldığı sonucuna varılmıştır.
Türk müziğinde çalgı eğitimi alanındaki çalışmaların sistematik bir yapıya sahip olmaması eğitim-öğretim aşamasında bazı sorunlara sebep olmaktadır. Klasik kemençe eğitimlerinde teknik yetersizliklerden kaynaklı icra problemleri ortaya çıkmaktadır ve çalgı hakimiyetinin kazanılması uzun zaman alabilmektedir. Bu sebeple bu eğitimlerin belirli bir sistematiğe oturtulması ve klasik kemençe eğitimine yönelik çalışmaların artması bir zorunluluk haline gelmiştir. Tüm çalgılarda temel pozisyon olan 1. pozisyon çalışmaları, daha ileri icraya zemin hazırlaması bakımından ve icra tekniklerinde yaşanan problemlerin giderilmesi adına büyük önem taşımaktadır. Bu parmak çalışmalarının belirli bir sistematiğe oturtulması ve etüt çalışmalarının artması bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu çalışma, yayınlanmış olan klasik kemençe metotlarındaki 1. pozisyon parmak etütlerinin incelenerek, eksik ve farklı yönlerinin tespit edilmesiyle ileride yapılacak olan çalışmalara ışık tutacak tespitleri ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda; klasik kemençe metotlarındaki 1. pozisyon parmak çalışmalarının farklı yöntemlerle aktarıldığı sonucuna varılmıştır.
The lack of a systematic structure of the work in the field of play education in Turkish music causes some problems in the training and teaching phase. In the classical square training, executive problems arise due to technical failures and the gain of play domination can take a long time. Therefore, the establishment of these training in a certain system and the increase in the work towards the classical training of the cranberry has become an obligation. The 1st position work, which is the core position in all the plays, is of great importance in terms of the preparation of the ground for further execution and in terms of the resolution of problems in the execution techniques. The settlement of this fingerwork into a certain system and the increase in the study work has become an obligation. This study was conducted with the aim of examining the 1st position fingers in the published classical fingers methods, to reveal the findings that will keep light on the further studies to be carried out with the detection of the missing and different aspects. The research has found that the first position of the fingerwork in the classical steam methods is transmitted by different methods.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|