Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 85
 İndirme 27
Psychiatric Correlates Of Internet Gaming Disorder In Children
2021
Dergi:  
Addicta: The Turkish Journal on Addictions
Yazar:  
Özet:

The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5) criteria has included internet gaming disorder (IGD) as a condition, but it needs further research. Little is known about who is at risk of developing IGD. Efforts at prevention and early intervention are very important in childhood and adolescence when the first signs of IGD appear, especially in susceptible groups. However, in the results of studies investigating the relationship between psychopathologies and IGD, there are contradictions that may be the result of heterogeneity in the evaluation processes. Therefore, it is critical to use DSM-5 criteria or questionnaires regarding IGD. Ninety-two children were included in this study, which is a cross-sectional study evaluating the correlation between IGD and other possible comorbid conditions (inattention, hyperactivity/impulsivity, oppositional defiant disorder, conduct disorder, anxiety, depression, suicidality, and family dysfunction). IGD scores were significantly correlated with the scores of anxiety, hyperactivity/impulsivity, and suicidal ideation. However, we did not find a significant correlation between IGD and depression or family dysfunction. The mean time between the first internet gaming experience and the parents’ recognition of the disorder was about 2 years. Children suffering from anxiety or hyperactivity/impulsivity should be evaluated for their screen time. Children with problematic gaming behavior are at risk for developing suicidal tendencies.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Addicta: The Turkish Journal on Addictions

Alan :   Eğitim Bilimleri; Hukuk; Sağlık Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 373
Atıf : 736
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini