Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 43
 İndirme 13
Transmedya Hikâye Anlatımı Bağlamında Kraliyet Markası
2019
Dergi:  
Turkish Studies Social Sciences
Yazar:  
Özet:

Markaların tüketicilerle duygusal köprüler kurmak için sıkça başvurduğu bir yöntem olarak hikâye anlatımı günümüzde geleneksel ve dijital farklı mecralar üzerinden birarada yürütülmektedir. Transmedya hikayeciliği kavramını doğuran bu süreç popüler kültürde görsel iletişim açısından büyük önem taşıyan farklı ürünlerle (film, dizi, oyun, reklam, belgesel vb.) gündeme gelmektedir. Transmedya hikâye anlatımının özellikle günümüz dijital iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanan gençliği ifade eden dijital yerlilerin özelliklerine ve alışkanlıklarına hitap eden bir anlatım biçimi olduğu dikkati çekmektedir. Bu çalışmada transmedya hikâye anlatımı kraliyet markası bağlamında, Prens Harry ve Meghan Markle’ın Kraliyet Düğünü örnek olayı aracılığıyla ele alınmaktadır. İngiliz Kraliyet ailesinin yeni evli çifti olarak Prens Harry ve Meghan ilişkilerinin başlangıcından bu yana dünya basınından yoğun ilgi görmektedir. Bu bağlamda çift, Kraliyet markası açısından da büyük önem taşımaktadır. Medyada modern bir peri masalı olarak yer bulan Kraliyet Düğünü farklı boyutlarıyla (kişiler, olaylar, mekanlar vb.) ele alınan, izleyicilerinin katılımı/etkileşimi ile zenginleşerek geleneksel ve yeni medyada paylaşılarak geniş yer bulan bir anlatı niteliğindedir. Çalışmada Kraliyet Düğünü, Jenkins’in transmedya hikâye anlatımı için sıraladığı yedi prensip (yayılabilirlik ve derinleşebilirlik, süreklilik ve çeşitlilik, dalmak ve çıkarabilmek, dünya kurmak, dizisellik, öznellik, performans) çerçevesinde değerlendirilmektedir. Çalışmanın bulguları, kraliyet markasının medyada temsilinin bir boyutunu oluşturan Kraliyet Düğününün transmedya hikâye anlatımı bağlamında Jenkins’in belirttiği özellikleri taşıdığını göstermektedir.

Anahtar Kelimeler:

Transmedya Hi̇kâye Anlatimi Baglaminda Krali̇yet Markasi
2019
Yazar:  
Özet:

As a method that brands often use to build emotional bridges with consumers, history is presently carried out together through traditional and digital different mechanisms. This process, which generates the concept of trans-media historianism with different products of great importance in terms of visual communication in the popular culture (film, series, games, advertising, documentary, etc.). It comes to the day. Transmedia notes that the narrative is a form of narrative addressing the characteristics and habits of digital indigenous people who express the youth that effectively uses today’s digital communication technologies. In this study, the trans-media story is discussed in the context of the royal brand, through the example event of Prince Harry and Meghan Markle's Royal Wedding. As a newly married couple of the British royal family, Prince Harry and Meghan have been deeply interested in the world press since the beginning of their relationships. In this context, the pair is also of great importance in terms of the royal brand. The Royal Wedding is presented in the media as a modern fairy tale with different dimensions (persons, events, places, etc.) It is a narrative that is widely discussed by the participation/interaction of the audience and is enriched by the traditional and new media sharing. The study evaluates the Royal Wedding in the framework of the seven principles that Jenkins ranks for the trans-media story narration (publishability and depthability, continuity and diversity, immersion and extraction, the creation of the world, distinctivity, subjectivity, performance). The findings of the study show that the Royal Wedding, which constitutes a dimension of the representation of the royal brand in the media, carries the characteristics Jenkins pointed out in the context of the trans-media story.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Turkish Studies Social Sciences

Alan :   Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 677
Atıf : 900
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini