Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 51
 İndirme 17
Kültür, Kimlik ve Strateji Olgularının Millileşmesi Sürecinde Medya, Oyun ve Oyuncak
2017
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Oyunun arkaik toplumlarda taklit unsuru olarak tekrarlanan ve bir ritüelin parçası olma durumu günümüzde farklı şartlarda yeniden vücut bularak sosyal insandan yalnız insana evirilme sürecinin önemli bir aracı haline gelmiştir. Oyunun bir araç kullanılarak gerçekleştirilmesi ile oyunun bir parçası haline gelen oyuncak kavramı meydana gelmiştir. Farklı kültürlerin sahip olduğu oyun ve oyuncakların, bulunduğu coğrafyaya göre sosyalleşme sürecinde önemli etkilere sahip olduğu bilinmektedir. Bireysel oyunların olmasının yanında gurup olarak da icra edilen oyunlar yer almaktadır. Özellikle bireysel oyunlarda çocuğun oyun kurmasında yardımcı olan oyuncak kültürel dönüşümün ve milli değerler açısından önem arz etmektedir. İçinde bulunduğumuz teknolojik çağda kültürel etkileşimin hızla gerçekleştiği ve medya aracılığı ile oyuncak sektörünün süreklilik kazanan bir endüstrileşme sürecini yaşadığı görülmektedir. Kitle kültürü içerisinde çocuk tüketen bir özne ve sürekliliğinde ise nesne konumuna dönüşmektedir. Oysaki toplumun temel yapı taşlarından olan çocuk içerisinde bulunduğu toplumun değer yargıları ile yetişmelidir. Çocuğun eğlence aracı olan oyuncaklar da kültürel yabancılaşma değil kültürel yakınlaşma sağlamalıdır. Oyuncak soyut olanı somutlaştırma özelliği ile kültür taşıyıcısı olma özelliğine sahip olabilmelidir. Türk milli kültürünü yabacı menşeili oyuncakların Türk kültür dairesinde hızlı şekilde yerlerini almasının önüne geçilmesi için milli stratejilerin geliştirilmesi zaruri hale gelmiştir. Bu çalışmada kültür içerisinde var olan kimlik oluşumuna, belli bir stratejinin geliştirilmesine, medyanın da milli çıkarlar için kullanılmasına yönelik öneriler sunularak kültür, kimlik ve strateji bağlamında millileşme olgusu üzerinde durulacaktır.

Anahtar Kelimeler:

Media, Play and Toyin The Process Of Nationalization Of Culture, Identity and Strategy Facts
2017
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

The fact that the play is repeated as an imitation element in the archaic societies and becomes a part of a ritual has now become an important means of the process of evolving into a human from the social man. When the game is realized by using a tool, the concept of toy which has become a part of the game has come to fruition. It is known that games and toys, which have different cultures, have significant effects on the socialization process according to the geography. In addition to having i

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.609
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini