Son dönemlerde Türkiye Sineması’nın bir temel sorunu da, kadınların teknik konularda kendilerini yetiştirmelerine karşın sektörün yaratıcı alanlarında erkeklerin ön planda olması ve tutulmasıdır. Türkiye’de yalnızca on yönetmenden bir tanesi kadındır, bu kadın yönetmenlerin de üçte biri ikinci filmlerini çekebilmekte, üçte ikisi ise ilk filmlerini çektikten sonra bir daha film yapamamaktadır. Bu durumda genellikle eril zihniyetin egemen olduğu Türkiye Sineması’nda, kadın yönetmenler bütçe bulamadıkları için, hikayelerini erkek gözünden anlatmayı tercih etmek durumunda kalabilmektedirler. Bu yüzden de Türkiye’de kadın yönetmenlerden çok, film yöneten kadınlar karşımıza çıkarlar. Diğer bir sorun ise ,sinemamızda kadın yeterince anlatılmamakta ve her geçen gün medya ve televizyon organlarında kadına şiddeti destekleyici ürünler, bilinçaltlarımızı kirletmektedir. Bu makale, genel olarak bir toplumun evrensel olan sorununu yerel bir dille anlatımına yöneliktir. Araştırma yöntem ve tekniklerinde herhangi bir konuyu ele alıp incelerken konunun açıklanması için ya “tümden gelim” diğer bir anlatım ile konunun tümüne toplu bir bakıştan diğer ögelerini açıklamaya yönelik yaklaşım olarak belirlenir. “Tüme varım” araştırma konusunun ögelerinden yola çıkarak, konunun kendisini açıklamak şeklinde özetlenebilir. Biz çalışmamızda tüm dünyada evrensel bir sorun olan “kadına yönelik şiddeti”, “tümden gelim mantığı” çerçevesinde, evrensel sorunu, yerel bir dil ve anlatıyla sunarak konuyu açıklama yolunu seçtik. Bunu anlatırken de “Yağmurlarda Yıkansam” filmini örnek film olarak çözümledik.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|