Sinema tarihine sesin girişiyle birlikte film anlatılarında sesin önemi izleyici tarafından anlaşılmıştır. Karakterlerin temsilinde, olay örgüsünün anlamlandırılmasında ses, izleyici açısından önemli bir anlatı öğesi görevi görmüştür. Klasik anlatı sinemasında, kadın karakterlerin erkek izleyicilerin bakışına hizmet eder biçimde temsil edildiği anlatılarda da sesin kullanım stratejilerinde erkek izleyicinin filmi izleme deneyimi ön plana çıkarılmıştır. Çağdaş anlatı sineması, sesin kullanım stratejilerinde farklı yollar deneyerek, kadın karakterlerin ses ve bedenle birlikte temsil edilişlerinde, izleyicilerin karakterlerle özdeşleşme anlarında farklılıklar yaratmıştır. Kadın karakterlerin hem klasik anlatı sinemasında hem de çağdaş anlatı sinemasında temsilinde ses öğesi bazen ön plana çıkarken, bazen de kadın karakterlerin sessizlikleriyle temsili, feminist film kuramcılarının kadın karakterlerin estetik açıdan temsiline dair tartışmalar ortaya çıkarmıştır. Bu minvalde, çalışmada Eşkıya, Köksüz, Gemide filmlerinde temsil edilen kadın karakterlerin ses öğesi ile nasıl temsil edildikleri incelenerek, izleyicilerin, karakterlerle özdeşleşme anları da bu bağlamda tartışılacaktır. İzleyicinin karakterlerle özdeşleşmelerine ilişkin feminist film kuramcılarının sorgulamaları temel alınarak, kadın karakterlerin temsilinde ses öğesinin anlatı stratejisi ile olan ilişkisi de incelenecektir.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|