Modern çağın manipüle edilmiş toplumları her şey yolundaymış gibi çağa ayak uydururken; gerçek sanat eseri ile iletişime geçen birey, doğası gereği aradığı en yüksek hazzı bulma çabasında olacaktır. İnsan zihni sahip olduğu akıl ile yaşadığı evreni anlaşılır kılmaya çalışmaktadır. Bu anlayış onu nesnel bilgiye taşırken, yaşamdan da haz almasını sağlayacaktır. Adorno, sanatın sahip olduğu gücünü, temsil edilemeyeni, temsil etmekten aldığını ifade eder. Ayrıca estetiğe bağlı olarak bireyin sanat yolu ile özgürleşmesini sağlayanın da bu düşünce olduğunu beyan eder. Bu görüşler sanat eserinin sağladığı yüksek düzeydeki hazzı destekler mahiyettedir. Meydana getirdiği eserde izleyicilerin ortak paydada buluşması ise öznelerin aynı estetik beğeni ve estetik bilince sahip olmasındandır. Başka bir deyişle; bir yapıtın sanat eseri olması, o eserden alınacak estetik beğeni ve haz, bireyin duyarlılığı ile entelektüel bilgisinin uzandığı yere kadar olacaktır. Bu araştırmamızda sanat eseri bağlamında entelektüel Hedonizm ile ilişkili olarak, sanatçı, sanat tüketicisinin sahip oldukları estetik bilinç ve entelektüel bilgiye dayalı olarak alınan entelektüel haz duyumu irdelenmiştir. Sonuç olarak; sanatçının aşk ile var ettiği eseri ile kurduğu bağ ve oradan dışa yansıyanın izleyiciye ayna olması, belki de İnsana sunulan mucizelere tanık olma isteğinden kaynaklanmaktadır. Sanat eseri, kendi içinde gizlediği gücü karşısındaki insan aklının uzanabileceği en geniş alanlara kadar yayarak, insanlığın varoluş alanlarını genişletirken belki de kendi özünde yer alanı keşfetmesini sağlamaktır.
While the manipulated societies of the modern age follow the age as if everything was right; the individual who communicates with the real artwork will be in an effort to find the highest pleasure he is looking for by nature.
The human mind is trying to make the universe that he lives with the mind he has. This understanding will bring him to the objective knowledge, allowing him to enjoy life. Adorno expresses the power that art possesses from being unrepresented, represented. It also declares that this thought is the one that allows the individual to liberate by the art path depending on the aesthetics. These views are high-level pleasant supports provided by the artwork. In the work he brings to the scene, the audience’s gathering in the shared part is that the subjects have the same aesthetic likeness and aesthetic consciousness. In other words, the fact that a work is an artwork, the aesthetic pleasure and pleasure to be taken from that work will be to the point where the individual’s sensitivity and intellectual knowledge extend.
In this research, in connection with intellectual hedonism in the context of the artwork, the artist, the art consumer, has the intellectual pleasure gained based on the aesthetic consciousness and intellectual knowledge.
As a result, the artist's connection with the work he exists with love and the reflection from there to the outside is a mirror to the spectator,
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|