Erkek imgesi, toplumsal cinsiyet bağlamında önemli bir imge olarak sanat tarihindeki yerini almıştır. Toplumsal cinsiyet rolleri genel olarak bakıldığında sosyolojik açıdan kişinin toplumsal olarak belirlenen kimliklerini ifade eder. Bilindiği gibi, günümüz sanatında toplumsal cinsiyet açısından erkek imgesine ilişkin araştırmalar kadın imgesi kadar fazla değildir. Bu bağlamda, kadın imgesini tamamlayan bir imge olan erkek imgesinin de göz ardı edilmemesi gerektiği düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, günümüz sanatında erkek imgesine de dikkat çekmek, sorgulamak ve toplumsal cinsiyet bağlamında değişen, dönüşen erkek kimliklerini incelemektir. Çalışmada, örnek olarak çağdaş resim sanatında erkek imgesini geleneksel rollerinin dışında yorumlayan günümüz sanatçılarından Nur Koçak ve Yue Minjun’un yapıtlarındaki erkek kimlikleri karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir. Her iki sanatçı da erkek imgelerini geleneksel erkek rollerinin dışında ele alan ve bu açıdan da farkındalık yaratan başarılı sanatçılar arasındadır.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|