1987’de dünyaya gelen sanatçı, 1905 yılına kadar Julian Akademisine devam etmiş ve sanat tarihi içerisinde en hareketli ve en hızlı değişim/dönüşümlerin yaşandığı 19. yüzyıl sonları ve 20. yüzyıl başlarındaki sanat ortamında sanat üretimleri yapma şansını yakalamıştır. 20. Yüzyılın başlarında yaşanan siyasi ve ekonomik gelişmelere paralel olarak bilimde de önemli gelişmeler olmuş, Einstein’ın Görelilik, Heishenberg’in Belirsizlik ilkesiyle büyük değişimler yaşanmıştır. Fizik verilerine dayalı bilimin yerini matematik temel ,üzerine kurulu bir bilime bırakmış, tek doğruluk ve mutlaklık büyük darbe almıştır. 1910 lu yıllarda kendini iyice hissettirmeye başlayan endüstrideki ilerleme sanat alanında da değişimlere neden olmuştur. Yaşamın her alanında sorgulanmaların başladığı bu dönem, sanat ortamının entelektüel olarak ta en yoğun tartışmalarının ve üretimlerinin olduğu dönem olarak göze çarpar. 20. Yüzyılın ilk çeyreğinde görülen bu değişimler sanatta kübizm, fütürizm ve dadacılık akımlarıyla yeni bir ifade almıştır. Sanat nesnesinin anlamı genişlemiş, kendini aşarak kavramlara, değişik etkinliklere ve hareketlere dönüşmüş oldu. Bu noktada bazı özel olarak nitelendirilebilecek isimler sanat tarihinde kırılma noktaları oluştururlar. Bunlar içinde Octavio Paz’ın benzersiz bir sanatçı olarak nitelendirdiği Duchamp, gerek sanata dair fikirleri ve bunlara paralel olarak yapmış olduğu sanat formları gerek üretime dair tembelliği ve gerekse işleri üzerine yapmaktan kaçındığı söylemleri ile oldukça farklı bir yer tutar.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|