Milli estetiğin halka ulus bilinci kazandırmak dışında ilke ve prensipleri bağlamında sanat çevrelerinde hegamonya kurmak gibi önemli bir sorumluluğu daha vardır. Literatürde kanonlaşma diye tabir edilen bu süreç, esasında ulus inşa sürecini doğrudan etkileyen bir aktördür. Çünkü entelektüel çevrelerde kurulamayan birliğin alt tabakalarda tesis edilmesi mümkün değildir. Onun için kanon, milli nitelikli edebiyatların bir gereği, doğal bir sonucu olarak ortaya çıkar. Türk edebiyatında gerçek anlamda ilk kanon oluşumu, II. Meşrutiyet Dönemi’nde Yeni Lisan’ın başlattığı milliyetçi kanondur. Bu temayül büyük oranda Yeni Lisan’ın belirlemiş olduğu bazı dil(eski-yeni), şekil(hece-aruz), edebiyat(milli konular-milli olmayan konular) ve sanat(toplumculuk-ferdiyetçilik) kriterleri bağlamında şekillenir.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|