Bu çalışmanın amacı, 5. sınıf bilişim teknolojileri dersi “Bilgisayar Donanımları” konusunda, drama ve eğitsel oyun tekniklerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemini 2017-2018 yılında Adana ilinin Seyhan ilçesindeki bir devlet Ortaokulu 5-A ve 5-B şubelerinden 28 kişilik deney grubu, 28 kişilik kontrol grubu olacak şekilde 56 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma, yarı deneysel desenler içerisinde bulunan ön test-son test modelinin tercih edildiği nicel bir araştırmadır. Araştırma problemlerinin çözümüne yönelik ihtiyaç duyulan veriler “Başarı Testi” ile belirlenmiştir. Çalışma sonuçlarına bakıldığında, kontrol grubundaki öğrencilerin ve deney grubundaki öğrencilerin ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık olmadığı saptanmıştır. Ayrıca cinsiyet değişkeni açısından da anlamlı farklılık bulunamamıştır. Çalışma, eğitsel oyun ve drama tekniklerini bilişim teknolojileri dersinde kullanmanın, etkili bir öğrenme gerçekleştirebilmesine olanak sağlayabileceğini ortaya koymuştur.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|